Jeg ville bare komme med en liten statusoppdatering. Det går veldig bra med min sønn! Han tar ikke Levaxin nå, Han tar 2 1/2 grain Armour. Han tar 1 grain når han legger seg ca. kl 23. Så tar han 1 grain når han står opp, kl 7, og så tar han 1/2 grain når han kommer hjem fra skolen ca. kl 15. Han synes dette fungerer veldig bra.

Han prøvde å ta hele dosen om kvelden, men da ble han veldig trøtt utover dagen, så for ham fungerer det best å dele opp dosen. Han prøvde å bare ta om kvelden og om morgenen også, men fant ut at det optimale er altså 3 doser for ham. Så får vi se hvordan det går videre.

Jeg er evig takknemlig ovenfor legen som skrev ut Armour til oss, og til dere på forumet som har støttet meg i overgangen fra Levaxin til Armour. Sønnen min hadde før svarte ringer under øynene, og så helt utslitt ut, nå er de nesten helt borte, bare såvidt litt i øyekroken igjen! Tenk at jeg i flere år har prøvd å få legene til å finne ut hvorfor han har vært i så dårlig form, og han har hatt disse ringene under øynene, og etter mindre enn 2 uker på Armour er de nesten borte! Og han er glad igjen hver dag nå (naturlig nok siden han føler seg bedre!), og jeg blir helt lei meg når jeg tenker på alle årene han har slitt, når løsningen var så enkel! Nå er jeg bare litt bekymret i forhold til den videre "behandlingen" ved barnepoliklinikken på sykehuset. Er det noen som vet om vi som foreldre er pliktige til å ta ham med dit når han får innkalling til time? Eller kan han velge å ikke dra dit når han er 15 år, og da altså under 16 år - som er grensen for når han har rett til å dra til legen alene og velge fastlege selv.

En liten oppdatering på min situasjon:
Jeg har tatt 2 1/2 grain i noen dager nå, først føltes det bra, men så har jeg følt at formen har vært dalende. Det er særlig det der med at jeg føler meg "kjempetrøtt i hjernen" + at tunga mi er fremdeles litt hoven med bitemerker, så i dag økte jeg til 3 grain. Jeg tok 1 grain i natt, 1 1/2 grain i dag tidlig, og 1/2 grain klokka 14 (alt utenom måltider). Først klokka 16 begynte jeg å føle at det lettet litt i hodet. Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Føler jeg meg dårlig fordi jeg fremdeles får for lite? Har lest på "Stop the Thyroid Madness" sine nettsider at mange må ha 3-5 grain for å føle seg bra...Jeg har følt bittelitt uro også, men det følte jeg jo da jeg helt klart fikk for lite også, så det trenger jo ikke å bety at jeg får for mye. Jeg har ikke hjertebank, men føler at hjertet mitt slår hardere. Når jeg ligger stille, eller bare sitter og kjenner etter, kan jeg kjenne hjerteslagene i kroppen, er det normalt? Jeg tok hvilepulsen min en halv time etter at jeg hadde tatt dosen kl 14, og fant ut at den var ca. 87 slag i minuttet. Tok hvilepulsen igjen nå klokka 16:30 og fant ut at den var da 64. Kommer til å fortsette noen dager med 3 grain, for å se hvordan det føles, hvis det blir for ille, får jeg vel kanskje prøve å øke enda mer og se om det hjelper. Synes dette er vanskelig, men er umåtelig glad og takknemlig for at det går så bra med sønnen min!