Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Threaded View
-
24-02-15, 21:43 #1
"Fine" blodprøver, struma og jodmangel?
Hei igjen
Jeg har altså fått struma, til tross for "fine" blodprøver. Etter å ha blitt noe provosert av forklaringene på hvorfor man får struma, satte jeg i gang å lese om fenomenet. Dermed gikk det opp for meg at jeg har målt jod i døgnurinen gang før, hos Øverby i Arendal for 4-5 år siden.
Det viser seg at den på det tidspunktet var på hele 0,3 µmol/24t. Jeg kan ikke huske at jeg fikk opplyst denne verdien dengang... (Eller så visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med den..) Uansett, nå har jeg trumfet gjennom en ny måling og svaret kom i dag, 0,9. Det er akkurat innenfor "normalen", så hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg vel fått beskjed om den også var fin, og trodd på det!
Jeg var nok muligens sykere i 2010, men symptomene blir bare fler og fler, og jeg holder på å bli sprø av det.
Jeg har bestilt Lugols 5% og kommer til å forsøke meg fram med jodtilskudd. Hva slags dosering jeg skal starte med, har jeg ikke kommet fram til ennå... Håper bare at flasken kommer trygt gjennom tollen...
Takk for mye godt lesestoff her på forumet!
Lignende tråder
-
Forvokst skjoldbukjertel (struma) Blodprøver innenfor "referanse området" Hjelp!
Av frokawaii i forumet Normalverdiene?Svar: 11Siste melding: 05-04-13, 16:35 -
"Fine" verdier - Paradoksale symptomer
Av Danski i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 23Siste melding: 14-01-11, 13:05 -
"Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 14-11-10, 21:28 -
Alle klassiske symptomer på lavt stoffskifte men har "fine" verdier
Av stavros i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 2Siste melding: 24-04-10, 14:39 -
"Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 16Siste melding: 28-09-05, 21:58

Svar med sitat

Bokmerker