Hej alle sammen

Det er laaaaang tid siden, jeg har været herinde. Desværre fordi, jeg er rigtig syg.
Jeg har et spørgsmål vedr. dosis og behandling med T3.

Jeg prøver lige, om jeg kan forklare:
Efter lang tids alvorlig multisystemisk sygdom med infektioner, som blev mere og mere aggressive, fandt jeg endelig frem til, at der er tale om flere meget gamle infektioner fra flåt. Det er stadig helt nødvendigt at behandle helhedsorienteret, og jeg er nu i antibiotisk behandling hos tysk læge. Infektionerne er desværre stadig meget aggressive, og forgiftninger fra dem er alvorlige.

Jeg er i behandling med en høj dosis ERFA. En tid gik det godt, men i efteråret dykkede mit stofskifte alvorligt igen. Mit immunforsvar og infektionerne opbruger hurtigt næringsstoffer, og jeg fik det afhjulpet med tilskud af selen.

For tiden er det rigtigt slemt igen, og det er efterhånden helt tydeligt for mig, at problemet er inflammation. Jeg gætter på, at der ikke kun er tale om et problem med omdannelse men også med receptormodstand. Det er vel svært at teste for? I al fald er det sådan, at mit stofskifte falder nærmest dramatisk, når detox- og såkaldte herxheimersreaktioner er værst. Det bliver så slemt, at mit hjerte slår anstrengt, og derfor har jeg fået den høje dosis thyroid. Jeg fik også ordineret lidt Cytomel, men det kunne jeg desværre ikke tåle. Min reaktion på det føltes som en form for allergisk reaktion ligesom den, jeg kan få ved forskellige fødevarer. Mit immunforsvar er overreagerende pga. de kroniske infektioner, og det er hovedsageligt også det, der skaber problemer under detox og herx i form af inflammation.

Det korte af det lange er, at jeg bliver nødt til at snakke med min læge om T3 igen. Måske kan jeg tåle en anden type. Som det er nu, får jeg for lidt behandling for infektionerne (særligt babesia, som er en parasit beslægtet med malaria), og jeg afgifter alt for lidt. Det holder mig tilbage, og det er virkelig frustrerende for mig.

Hvis nu, jeg skal bruge en hel grain thyroid for at rette op på problemet akut, er der så nogen, der tør gætte på, hvad jeg ca. kan få brug for af ren T3?
Jeg spørger fordi, det kunne være fantastisk at være lidt forberedt inden min snak med lægen

PS: Lidt i tvivl om, om det er det rigtige forum. Er forberedt på at indlægget bliver flyttet