Hei

Har lest på siden lenge uten å skrive noe selv. Jeg er en dame i det som burde vært min beste alder (42), men har slitt mye med helsen de siste 8 år. Jeg har selv trodd at jeg har hatt lavt stoffskifte, men prøvene har vært "fine". Er utredet for mye og fått diagnosen insomnia. Har skiftet fastlege noen ganger pga flytting. Har en veldig flink og hygggelig fastlege som har send meg til utredninger her og der. Hun ville ikke la meg prøve Levaxin siden prøvene var fine, men henvist meg videre til endokrinolog når jeg ønsket det. Hun mente det kunne være greit med second opinion. Enda mere utprøving av medisiner som skulle hjelpe. På tredje eller fjerde besøket hos spesialisten gren jeg. Tutet som en liten jente. Da gikk han med på å gi meg prøvebehandling av levaxin. Det tok ikke mange dagene før jeg merket forskjell. Tenk om jeg kunne fått det for 7 år siden når jeg første gang ba om å bli testet for stoffskifte ?........
Jeg velger nå å prøve å være optimistisk. Tror jeg klarer å jobbe 100% nå. Jeg får se om jeg klarer det frem til sommeren. Tror jeg ligger for på lavt på levaxin 25 mg. (Har tatt litt ekstra på krevende dager). ft4=15 tsh=1,5. Jeg tenker at fastlegen vil være med på å la meg dosere til jeg er fornøyd.

Det jeg liker med livet mitt nå er: Husker navn, klarer å skrive inn kidnummer, skjønner poenget med vitser, klarer å lese og gjenfortelle, kan ha mer enn en aktivitet per dag, trenger ikke legge inn hviledag før og etter aktivitet, kjenner ikke hodet mitt hele tiden. Og klare å jobbe. Jeg har fått en diagnose som jeg føler er mer sosialt akseptert.

Det vil være hyggelig om noen har tilbakemeldinger til meg