Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
17-01-15, 09:42 #24
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Hei, og takk for spennende innlegg Anisa.

Jeg tenkte kanskje og skrive litt om min status og siste legebesøk. Forøvrig, jeg havnet ikke permanent på sofaen i jula, og jeg klarte alle juleforberedelsene. Heldigvis har jeg også en flink mann som gjør mye i huset. Det er ikke vanskelig å se at stoffskiftet mitt ikke har vært optimalt i høst.
Kjenner symptomene og at kroppen har hatt litt å stri med. Imidlertid falt jeg litt sammen etter jul, og følte meg så sliten at jeg var litt usikker på om jeg ville klare å begynne å jobbe igjen etter nyttår. Men, så begynte jeg å jobbe, og så gikk det noen få dager, og så begynte kroppstemperaturen og stige litt og jeg følte meg bedre. Deretter hadde jeg legetimen. Legen var svært fornøyd med utviklingen, og var helt sikker på at jeg har en god del egenproduksjon.
Imidlertid har han ment at det har vært litt uheldig for meg å gå på 60 mg erfa thyroid. Det har ikke vært nok til å gi kroppen det den trenger av hormoner, men det har heller ikke vært lite nok til å få TSH tilstrekkelig opp, og få i gang nok egenproduksjon. Så nar har jeg halvert dosen igjen, og går på kun 30 mg erfa thyroid.
Sant og si så føler jeg meg bedre på 30 mg enn på 60 mg. Nei, jeg er ikke i mål ennå, og legen min mente jeg ville være slapp i kanskje 4 uker framover, men spennende er det, og han er overbevist om at jeg skal kunne slutte med stoffskiftehormoner. Forøvrig har han nå anbefalt at jeg skal spise vegetarisk dagens to første måltider, mye grønt, spirer og slikt, og spise kjøtt, fisk egg etc til middag/kveld. Dette skal visst kunne bedre fordøyelsen enda mer. Jeg har nå også økt dose med niacin og folate, for å gjøre kroppen enda mindre stressa. Han anbefaler også bløtlegging av nøtter før jeg spiser dem.
God helg til dere alle
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker