Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Threaded View
-
01-01-15, 11:31 #14
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Jeg har hashimoto's og egenbehandlet med jod. Jeg hadde da god basis i selen og magnesium før jeg startet og jeg tok ikke "høyt" nivå av jod så lenge. Min tanke var at sålenge jeg lå godt over AID for europa, men under japan så ville jod flushe, selv om det skulle gå saktere.
Opplevde litt blødningsforstyrrelser den første måneden og litt sår hals den første uka, så hadde jeg ingen bivirkninger. Mitt antistoff gikk ned i denne perioden og det var mitt trumfkort da legen bemerket den høye jod'en og nevnte at det ikke alltid var heldig ved hashimoto's. For meg henger opp- og nedgang antakelig mest sammen med glutenfrihet og subprimert TSH. Jeg fikk økende antistoffer da jeg forsøkte å redusere på medisinen for å se etter egenproduksjon ...
Nå er den fasen over og jeg sikter kun på "nok stoffskiftehormoner" og ikke så mye av dem at det påvirker SHBG/testosteron eller reseptorer negativt. Nå tar jeg jod litt "dann og vann". (Som så mange andre kosttilskudd. Det virker som at kroppen nyttegjør seg maten mer enn før og behovet dermed er en del lavere. )
Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp for deg?

Glemte å skrive at TSH gikk opp, selv om tilskudd av stoffskiftehormoner og målt nivå i blodet var så godt som uendret ved oppstart av jod. Det var dog en symtomfri TSH-økning og min teori er at det "beviser" at jeg trengte den jod'en.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker