Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Threaded View
-
19-12-14, 10:07 #21
Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Så har man vært hos legen. Det ble noe amputert da jeg hadde tabbet ifht blodprøvene. Som om ikke det var nok så hadde SiØ bestemt seg for å selv analysere de prøvene som skulle til Aker, med det resultat at de ikke er sammenliknbare med tidligere prøver.
Nuvel. Det som var interessant er at antiTPO nå er tellbar også hos SiØ. Dermed må de være lavere enn noen gang siden jeg startet målinger.
Jeg fikk en ny prøve "på skammen" og den ble analysert ved aker og viser anti-TPO på 135 (ref < 35). Det er slett ikke ille.
Videre så holder testosteron seg greit, fT3 var høy-normal, fT4 i bunnen og TSH "skremmende lav for en allmenpraktiker" (fnyser). SHGB hadde dessverre økt ut av normalområdet. Det er en forventet, men ikke ønsket virkning av økningen i dose. Men... som vi ble enige om ... om man ikke har lyst for at man har for mye SHGB/for lite tilgjengelig testosteron eller om man ikke har lyst for at man har for lite stoffskiftehormoner kommer ut på ett fett mhp den totale mengden sex ... og det kjennes ut som jeg trenger den stoffskifteøkningen mer enn sex inntil videre.
Det som er interressant for meg er om jeg kan snike meg litt ned på våren når man vanligvis blir litt mer våryr... og om jeg kanskje kan få reseptorene mine litt mer sensitive i stedet for å måtte pøse på med hormoner i blodet. Jeg vet ikke helt hva som skal til reseptormessig ut over sink og d-vitamin... Dvitamin har jeg slurvet med både oralt og solariummessig (blir ca 30 min ukentlig) så der er det sikkert mer å hente.
Men i det store og hele har jeg det bra da. Har ikke noe problem med å takle normal jobb. Nå gleder jeg meg til 14 dager med julefri. Da er planen å begynne å pusse opp soverommet.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16