Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
09-12-14, 14:24 #13
Sv: Diagnose hyper i sep 14. Muligens subklinisk hyper i over 2 år
Hei, da er jeg her igjen...Og håper på hjelp fra dere.
Etter noen ukers helv... har jeg nå gått fra hyper til hypo. Skal ikke gå noe mer i detalj, men det har gått i rasende fart og med uutholdelige symptomer :(
Fra TSH 0,01 til 6,7 på 4 uker. Fikk i alle fall startet med medisin da, Levaxin. Hypo symptomene økte på første uke med ei startdosering på 50mcg annenhver dag. Deretter 50mcg hver dag og etter 4 dager har jeg igjen symptomer på Hyper !!
Med min tidligere historie med mye stress, katastrofefølelser og panikkangst, får jeg en følelse av at det kan være slitne binyrer som er årsaken. Jeg har hjerteklapp og tidvis åndenød og angst. Blir heilt utmatta ved emosjonelt stress og tørr ikke utsette meg for fysisk stress. (en liten gåtur gir meg åndenød)
Kontaktet legen ang virkningen av medisinen, og mine antagelser ang binyrene. Hun ble slett ikke fornøyd. Denne sammenhengen har hun aldri hørt om, og i diagnoseutredning av stoffskifte står det ikke nevnt noe om slitne binyrer. I følge henne fantes det bare 2 diagnoser i forbindelse med binyrene (Chursing og addison)Skrivemåte??
Fordi jeg insisterte skulle jeg få velge en prøve for å se på cortisol nivå. Jeg har ikke undersøkt hvilke som er best, og endte derfor opp med en blodprøve kl 12 på dagen og under stress!!
Hun ville gjerne vite hvor jeg fikk denne infoen fra så hun kunne bli informert. Så da er mitt spørsmål til dere, vet dere om en NORSK "seriøs" side som omhandler stoffskifte, slitne binyrer OG for ikke å glemme PCOS og insulinresistens. Jeg fikk diagnostisert store cyster på eggstokkene hos gynekolog for ett år siden og har gått opp 10kg siden, la på meg, selv om jeg i 2 mnd var Hyper. .. Her MÅ være sammenhenger, jeg ser de med å lese disse sidene, men for å overbevise min lege, må jeg ha gode norske sider å referere til.
Lignende tråder
-
Hyper og fryser.
Av jojo75 i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 16-05-08, 11:22 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 03-10-07, 07:08 -
Osteoporose av hyper / lav TSH ?
Av cathrin i forumet TSHSvar: 3Siste melding: 25-09-06, 18:56 -
Fremdeles hyper ?
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 06-09-06, 07:41 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12