Sitat Opprinnelig skrevet av PrinsesseLeia Vis post
Du skriver at behandling nedsetter antistoffene. Vet du om nivået på antistoffene egentlig er proporsjonal med styrken på angrepet? Eller på nedbrutt vev? Jeg kan ikke noe særlig om biokjemi, men det er vel endel ting som ikke kan måles direkte, men måles via f.ek.s reaksjoner som antistoffer. Det jeg mener å si at jeg selvfølgelig vil sette ned tempoet på angrepet, hvis jeg kan og det er mulig! Men jeg er usikker på hvordan det best måles.
Jeg vil tro, at du kan regne med, at angrebet i godt i gang. Dine antistoffer er målt til >1000, så det kan være 1009 eller 15.000. Jeg kan mærke antistofferne i kroppen, når de er høje. Jeg kan ikke mærke dem nu, hvor de er omkring 250 (i juli).

Jeg er så også en af dem, der tror på forbindelsen mellem proteinet i gluten og antistofferne mod skjoldbruskkirtlen. Så jeg har været glutenfri og på min version af paleo diæt i 16 mdr. nu.

For et par uger siden fik jeg scannet min skjoldbruskkirtel for første gang, og den er hullet som en si Dvs. pænt lysegrå baggrund med en hel det mørkere grå pletter af varierende størrelse. Lægen, der scannede mig, sagde, at sådan ser den ud, når man har Hashimotos.

Når nu du er i gang med at læse alt muligt, så kan du måske også få glæde af at dykke ned i betydningen af at være glutenfri. Min diæt er en tilpasning af paleo - stenalderkost/grain free men ikke low carb.

Tina