Jeg vil tro du mener MEST mulig smertefri...? ;)

Fra spøk til alvor. Du bør over på et sted mellom 120 og 180mg Erfa. Det er iallfall der de fleste av oss havner. De fleste i øvre halvdel der.
For din del ville jeg ha foreslått å gå rett over til 150mg Erfa (155 dersom du får tak i 2grainstablettene som da inneholder 125mg Erfa). Jeg hadde anbefalt deg å stå på det i 2-3 uker og så vurdere om ytterligere økning er nødvendig.

Min erfaring er at 100µg levaxin sånn ca kan sammenliknes med 120mg Erfa. Men siden vi snakker om epler og bananer så blir det aldri noen fasit, bare en "sånn ca"-beregning å gå ut ifra.

Jeg kan ikke se at noen nedtrapping egentlig skal være nødvendig. Selvfølgelig kan du hoppe over levaxinen en dag før du tar opp Erfa - men igjen... kroppen kan kvitte seg med lagerT4 uten å aktivere det, så derfor burde det være hipp som happ. Eventuelle ubehagligheter - dersom de kommer - vil sannsynligvis uansett komme fra at kroppen får en uvant mengde skikkelige hormoner å bruke, ikke den levaxinresten. Men din kropp er jo nå tilpasset en del av disse fra før siden du allerede bruker en andel Erfa - så om du ikke har sterke symptomer på binyretretthet nå så tror jeg det vil gå helt fint å bare gå rett over.