Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Du forventer mye på (litt for) kort tid. Når det gjelder stoffskiftemedisin så bør man iallfall la en ting/endring virke i en ukes tid før man begynner å evaluere virkningen. Dersom du bytter fra levaxin+lio til thyroid og samtidig endrer tidspunkt så vil det ta tid før det går seg til.
Hej smgj

Du har nok ret, men jeg sov bedre i nat og kan mærke, at jeg endnu ikke har kræfter til at eksperimentere omkring nat dosis.

Jeg har bestemt et problem med tidspunkter for indtag af medicin. Det flyder alt for meget i øjeblikket og skyldes jo nok, at jeg indtil i søndags tog 1,25 mcg syntetisk T3 hver time op til 12 gang dgl.
Så vidt jeg har læst mig til, skal man ikke spise i ca. 2 timer efter medicinindtag. Hvis jeg skal have det til at fungere, er jeg nødt til at have et stramt skema. Som det ser ud nu, vil jeg tage ½ grain kl. 6:00, kl. 10:00, kl. 14:00 og kl. 18:00. Det passer nogenlunde med mine måltider. Så det vil jeg virkelig bestræbe mig på at holde. Med mindre jeg hører andet, vil jeg fortsætte med det et stykke tid.
Når jeg læser i "Stop the Thyroid Madness" kan jeg se, at de anbefaler man starter med 1 grain. Jeg er så startet med 2 grains ud fra den betragtning, at jeg,udover syntetisk T4, jo også tog syntetisk T3, og at det måske ville være for voldsomt sådan på én gang at berøve kroppen T3 (selv om det var syntetisk) Er lidt i tvivl om hvornår jeg skal øge dosis, men jeg fik taget blodprøver i går, og når svaret kommer, har jeg lidt mere at forholde mig til. Udover mine symptomer selvfølgelig.

Så smgj tak for dit indlæg. Så cool at føle at man ikke står alene.