Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei igjen, Intuitu

Jeg kan svare et rungende JA til at jeg er positiv til medisinskift. Hadde jeg bestemt skulle alle med hypotyreose fått naturlige medisiner.

Jeg skal prøve å fortelle kort om meg selv:

Jeg ble hypo i 2004, og hadde da de vanlige symptomene som f.eks.: mistet mye hår, hoven i kroppen, vektøkning. Jeg vet jeg har en mye lengre rekke av symptomer i notatene mine, min det blir for mye å gå inn i nå.
Jeg startet med Levaxin i 2004 og fortsatte med forskjellige symptomer. Etter to og et halvt år gikk jeg rett i kjelleren. Jeg som aldri hadde vært syk før ble helt utafor. Grunnen til at jeg havnet på sykehus var smerte i brystet og ut i armene. De fant ikke noe feil med hjertet, heldigvis, og jeg trakk selv den konklusjonen at det var binyrene som slet.

Jeg startet på Balderklinikken i 2008, og fikk begynne på naturlig medisin i 2009. Alt tar tid, og spesielt når man har hatt lavt stoffskifte lenge, så jeg opplevde ikke noen umiddelbar helbredelse. Men etter noen år på Erfa, og spesielt etter at jeg begynte med hormonene på kvelden har ting gått sakte fremover.

I dag har jeg fått igjen min gode søvn som jeg savnet så fælt. Jeg er generelt mye bedre nå enn jeg var tidligere. Og jeg har troen på at jeg skal bli enda bedre.

Jeg vil råde deg til å ta hormonene om kvelden. Det er fordi kroppen din trenger dem til jobben den skal gjøre mens du sover.
Hej Lisbeth

Super, at du orkede skrive lidt om din proces med medicinering. Tak for det! Det var rigtig positivt og giver lidt optimisme. Selv om jeg selvfølgelig godt ved, at man skal indstille sig på et længere forløb, førend man når til et tåleligt resultat.

Dejligt du nævner det med at tage en dosis til natten. Det har jeg også læst andre steder, så jeg tager den sidste dosis når jeg går i seng. Sover for øvrigt virkelig dårligt, men det er der vist ikke noget nyt i. Håber en aftendosis kan hjælpe på det