Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Forstår jeg deg rett når jeg leser at du tar 30 mg Erfa, men ikke hver dag engang?
Hvor stor dose Levaksin gikk du på før du gikk over til Erfa?
Er det lenge siden du sluttet med Levaksin og startet med Erfa?

Vet du hvilke verdier du har på TSH, FT3 og FT4?

Jeg brukte NutriAdrenalExtra som binyrestøtte selv fordi jeg har stive binyrer. I tillegg har jeg funnet ut at for min kropp er det viktig å passe på at d-vitaminniået er høyt nok for at jeg skal føle at stoffskiftesymptomene holdes nede.
Jeg har også kronisk lav ferritin.

Må også få lov til å tilføye at symptomene på overdosering og underdosering ofte kan ligne på hverandre, iallefall for meg.

Jeg tar forresten hele dosen med naturthyroid umiddelbart før jeg legger meg, det fungerer supert for meg.
Hei og takk for svar
Det e en stund siden jeg harr målt TSH, FT3 og FT4, fordi legen min ikje gidder at jeg skal måle det så ofte. Men skal se om jeg få henne til la meg ta ny prøve nå.
Når jeg tok Levaxin så huske jeg faktisk ikke dosen jeg tok på slutten, men det stemmer at jeg bare tar 30 mc annahver dag nå. I redsel for å få for mye. Nettopp på grunn av bivirkningene som e utmattelse og kraftløshet, samt av og til skjelvinger og hjertebank (de dagene er jeg ikke slapp). Jeg hater å ha det sånn, siden jeg liker/er avhengig av å trene og gå tur i fjellet daglig. Har hund og ho må jo ha turene sine, og det er veldig slitsom å gå tur når kroppen veier et tonn og beina knapt klarer å løfte sæ fra bakken. Jeg ha derfor tolka det som at det var pga for mye Erfa, og derfor trappet ned. Men siden jeg ved forrige måling fortsatt hadde anti-tpo på ca 350 så vil det kanskje si at jeg burdte øke dosen og ta den fast hver dag, uansett.

Jeg tar tbl om morgen på tom mage. Har hørt det et sted, at det var rett måte å ta den på. Skal forsøke å ta den på kveld istedenfor. NutriAdrenalExtra, hvor kjøper du det hen??