Og jeg bruker 125mg erfa (+ 25µg levaxin 2 av 3 dager) og er litt i overkant av 70kg... Det du har er en homeopatdose - det er akkurat som å tro at man skal bli mett av matlukt... Selv om opptaket er forskjellig så må det være nok tilgjengelig for at man skal blir bra/kjenne seg frisk

I 30mg erfa er det 17,5µg t4 + 4µg t3 ..... Normal døgnproduksjon i en frisk kjertel varierer veldig, men regnes for å være 80-110µg t4 + 10-30µg t3 ....... !!! (Min dose gir meg ca 85µg t4 +16µg t3 daglig og er egentlig ganske lav, men jeg er sannsynligvis ganske god på å utnytte den tablettdosen jeg har. )

Ikke rart Erfa "ikke virker"... Levaxin ville heller "ikke virket" - for noen - om man skulle gi en dose som bare erstattet omtrent 20% av normalproduksjonen til kjertelen.
Glutenfriheten er nok det som har reddet anti-TPOen din, vil jeg tro og det som har sørget for at du på en måte klarer å fungere på ... homeopatdosen. Eller at deler av kjertelen din fremdeles gjør jobben. Da du ble diagnostisert... var du innom levaxin først? Eller fikk du erfa med en gang?

Sånn rent konkret vil jeg anbefale at du begynner med å ta 30mg erfa daglig i en uke. Så øker du enten med en halv tabett eller en hel i en uke. (opp til enten 45mg eller 60) De fleste som ikke er nedkjørt kan godt gå opp 30mg etter en uke, men om du har gått undermedisinert lenge så kan det å få medisin utløse stress i kroppen, så det kan hende at en litt langsom opptrapping vil være best.
Før eller seinere må du opp mot en erstatningsdose som monner og som er tilpasset din eventuelle restproduksjon. Først da vil kroppen din kunne jobbe normalt og ikke på sparebluss.