Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
Hej T

Ja, du bør være stærk overfor din læge. Og jeg synes, at du skal vise din mand alt dette skriveri inden den næste lægetime, og så skal du tage ham med. Bed ham hjælpe dig også for ikke at holde ham ude. Jeg synes også, du skal tage dette skriveri med til din læge.

Få nu gjort noget ved det, så vi andre her ikke behøver at være så bekymrede for dig.

Binyrerne skal du passe på. Som Anisa skriver, så er det dem, der holder dig i gang nu. Du mangler fuldstændig de meget vigtige stofskiftehormoner i de krop. Og lige pludselig kan de binyrer ikke mere. Det er der vist rigtig mange herinde, der har oplevet.

Du er jo stille og roligt blevet syg, og derfor tilpasser man sig, kroppen tilpasser sig. Det er vi jo så fantastiske til som mennesker. Tro mig, når du en dag igen har tilstrækkeligt med stofskiftehormoner i kroppen, så kan du meget tydeligt se det i bagklogskabens meget klare lys.

Og jo, jeg forsøger at skræmme dig til at kræve den akutte henvisning til en speciallæge og til at blive undersøgt hele vejen rundt, mens du stadig kan, og mens du stadig kan passe dit job og være lidt lys for din mand og børn.

Med kærlige og bekymrede tanker til dig
Tina
Tusen takk for omtanken, Tina

Jeg har av en eller annen grunn sluttet å få mail når noen har svart i denne tråden, så jeg har ikke vært inne her før i dag.

Var hos legen igjen i dag og ymtet frampå at det jeg gjerne ønsket å henvises videre også med tanke på at dette kanskje kunne gå ut over binyrene mine, men etter legens synspunkt var ikke det nødvendig, siden prøvene viste raskere bedring enn forventet. Som jeg skrev over, så har jeg også blitt satt ned i dosen, fra å ta 100mcg hver dag, til å ta 50 og 100 mcg Levaxin annenhver dag.

Lever og nyreprøvene var nå fine, mens Fritt T4 var 9 (8-21) og TSH 230 (0,5-3,6). Disse prøvene er tatt etter en uke med 100 mcg levaxin.

Jeg lurer på hva som egentlig er det viktigste resultatet. At Fritt T4 eller TSH er bra? Eller er begge like viktige? Eller er det sånn at TSH automatisk blir bedre når Fritt T4 stiger?

Jeg har forresten begynt å ta multivitamin nå etter å ha søkt litt rundt her. Kjøpte en grisedyr en på helsekosten, men har forstått det slik at dette er ganske viktig.

Jeg setter utrolig stor pris på omtanken her inne og jeg lover å vise dette til mannen og også ta han med på neste legetime.

Klem