Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
06-06-14, 07:31 #2
Sv: Ny her og nydiagnostisert med lavt stoffskifte
Hej T

Og velkommen her til.
En TSH på 500 - det er lige før jeg spørger om ikke der er en fejl et eller andet sted? Da min TSH var på 8,3, hvor jeg blev sat i behandling, havde jeg det virkelig dårligt.
Nå men en høj TSH (på 500) og meget lavt frit T3 og frit T4 hænger sammen, da kroppen skruer op på TSH for at få skjoldbruskkirtlen til at lave mere stofskiftehormon.
Derudover har du forhøjede antistoffer Anti-TPO, så du har den autoimmune Hashimotos, hvor du stille og roligt nedbryder din egen skjoldbruskkirtel. Du vil finde ud af, når du har overskud til at læse de mange indlæg herinde, at det er meget almindeligt. Dine antistoffer er dog ikke super meget forhøjet - de kan være så forhøjet, at det er ude over skalaen og vil blive angivet med fx >1300. Hvis det tilfældet kan de være på 15.000 eller mere.
Det er godt, at du er sat i behandling, og at du bliver fulgt tæt. Og du skal jo nok en del højere op i medicin. Langt de fleste læger gør dette stille og roligt for at finde den rette dosering.
Du kan få det godt igen. Det er vigtigt, at du bliver behandlet og får dine tal på plads lige nu. Dvs. TSH ned i bunden af normalen. Det vil rette meget for dig. Herefter kan du så begynde at interessere dig for kosthold og kosttilskud og alle de andre gode ting, man kan gøre for sit stofskifte og sin krop.
Tina
Lignende tråder
-
Nydiagnostisert, TSH på 74
Av Cookie i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 14-08-12, 20:47 -
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker