Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
05-06-14, 08:59 #1
Ny her og nydiagnostisert med lavt stoffskifte
Hei!
Jeg er en 32 år gammel jente fra østlandet som for halvannen uke siden fikk vite at jeg har lavt stoffskifte. Jeg har null erfaring eller kunnskap om denne sykdommen, så ser frem til å lese meg opp her på forumet.
Har siden siste fødsel, som var for to år siden, hatt stort søvnbehov, følt meg tiltaksløs og sliten, men tenkt at dette kom av naturlige årsaker som tobarnsmor, full jobb osv.
Men for tre uker siden fikk jeg plutselig hovne øyne som ikke gikk over og er utrolig sliten i musklene. Jeg får melkesyre i leggene av å gå opp trappa og i armen av å pusse tenner. Også gikk jeg plutselig opp fire kilo, noe som er mye for meg som alltid har ligget stabilt. Samtidig ble jeg enda mer tiltaksløs enn tidligere og mannen maste på meg om at jeg nå måtte gå til legen, noen jeg da gjorde. Legen testen meg for alt mulig, men det viste seg at jeg har lavt stoffskifte, men hvor lavt aner jeg ikke, siden prøveresultatene ikke sier meg så mye. Jeg ble satt på 50 mikrogram Levaxin og skal ta nye prøver hver uke framover. Jeg har tatt medisiner i en uke nå, men merker ingen forskjell. Har det siste døgnet ligget med skikkelig magesjau. Kan det ha noe med sykdommen eller medisinen å gjøre? Jeg tenker at jeg kanskje har spist noe jeg har reagert på.
På en måte var det veldig godt å få en diagnose, for plutselig går det nå opp for meg hvorfor alt har føltes som et enormt tiltak. Det å svare på sms'er har jeg utsatt, jeg har ikke hatt ork til å delta sosialt med venner, og vært til tider veldig likegydlig, spesielt overfor mannen min. Stakkars, det har virkelig gått ut over han.
Kan noen hjelpe meg med å tyde prøveresultatene mine? Da jeg spurte legen sa hun bare at det var veldig lavt, og at jeg måtte love å ikke bli redd da jeg ba henne om å få utskrift av dem.
Anti-TPO: 556 (Lavere enn 60)
S-FRT3: 1,5 (3,0-7,0)
S-FRT4: 5,15 (8-21)
S-Tras: Negativ
S-TSH: 500 (0,5-3,6)
Takk for at du tok deg tid til å lese!
Hilsen TSist endret av tglund; 05-06-14 kl 10:28
Lignende tråder
-
Nydiagnostisert, TSH på 74
Av Cookie i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 14-08-12, 20:47 -
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker