Jeg tror jeg må få bestilt meg time hos DS på Heggeli...

Men jeg er litt i villrede og håper noen kanskje kan si noe om hvordan det er hos DS. F.eks. er jeg ufør med ganske dårlig råd, så jeg har ikke lyst på en kjempestor utreding om masse "unødvenidg" som koster for mye. Hvordan er han i forhold til sånt? Og kan noen si noe om prisene? F.eks. hvor mye vil det koste i starten og senere?

Jeg har vel også forsatt meg i en litt uheldig situasjon. Jeg har nemlig selvmedisinert med Thiroyd i litt over 3 måneder, og forestiller meg at selv han sikkert blir sint pga. det - noen som har noen formeninger om sånt? Bakgrunnen for selvmedisineringen er jo at jeg har blitt veldig dårlig møtt av det offentlige helsevesenet. Jeg har hatt problemer med å bli bra på Levaxin og selv det å øke dosen til noe i nærheten av et fornuftig nivå har vært vanskelig å få lov til.

Eksperimentet med Thiroyd har vært veldig vellykket - jeg føler meg mye bedre, men jeg kan jo ikke være sikker på tilgangen til denne medisinen i framtida, og jeg trenger egentlig å si ifra til leger om hva slags medisin jeg er på også, for jeg har noen andre sykdommer som følges opp regelmessig... Dessuten, han indremedisineren jeg får Levaxin av, får jeg også Metformin av, og dem trenger jeg fortsatt... Jeg fikk Metformin pga. nedsatt glukosetoleranse og litt høye insulinverdier - er det evt. noe dere tror DS vil skrive ut til meg også, og vil det i så fall koste ekstra for den resepten? (Hvis jeg først skal bruke DS til stoffskiftet, så hadde det vært en lettelse å bli kvitt den indremedisineren jeg har et slitsomt forhold til.)

Da jeg begynte å teste Thiroyd, hadde jeg hele tiden til hensikt å prøve å få resept på naturlig thyroid hvis jeg ble bedre av det - jeg hadde bare sjansen til å prøve først, så jeg tenkte som så at hvis jeg ikke ble bedre, så trengte jeg ikke dra igang hele prosessen. Og så var det veldig fristene å få begynt, for jeg var jo dårlig, og jeg har hørt at det er lang ventetid hos DS.

Men jeg vil jo gjerne bli fulgt opp av noen som kan dette ordentlig, og ha muligheten til å ta noen blodprøver for å vite sånn nogenlunde hvordan ting ligger an på den fronten. Samtidig som jeg vil ha sikkerheten av å få resept på den medisinen jeg trenger. Jeg mistenker også at jeg har hatt litt dårlig binyre-funksjon, så jeg tar en del kosttilskudd for det, og har blitt bedre i forhold til det også. Jeg tar i det hele tatt veldig mye kosttilskudd, og jod også (mistenker at for lite jod kan ha hatt en del å gjøre med hvorfor jeg fikk lavt stoffskifte) - hvordan stiller han seg mon til det?

Og hvor mye sier jeg til de som tar imot telefonen når jeg vil bestille time?

Neste problem blir hvordan fastlegen min takler at jeg har gått til en privatlege... Jeg har egentig ikke snakket med ham om stoffskiftet mitt. Det var han som henviste meg til indremedisineren, men det var ikke med tanke på stoffskiftet direkte. Men jeg antar jo at indremedisineren har sendt epikriser til ham... Og i og med at jeg har forstått at en vanlig fastlege ikke kan søke om thyroid på blå resept likevel, så tenker jeg det er bedre å få en vurdering av noen som kan dette enn å krangle med fastlegen som jeg mistenker vil reagere dårlig på det, og han vil vel likevel synes jeg burde ta det opp med indremedisineren som har gitt meg Levaxin. Denne indremedisineren har forsåvidt en gang i diskusjonens hete sagt at han kan henvise meg til en endokrionlog, men jeg vet hvem det blir, og han skriver ikke ut sånt. Hvis fastlegen lurer, så får jeg vel bare si at jeg ikke syntes det virket som de hadde god nok greie på stoffskiftet der jeg var, så jeg hadde behov for noe annet.

Jeg håper noen kan fortelle meg litt om sine opplevelser av hvordan det er hos DS. Hvordan foregår f.eks. den første timen? Og hvis noen har andre forslag til gode leger, så tar jeg imot det også med stor takk, gjerne også tips til fastleger i Oslo som er greie i forhold til stoffskiftet. PM meg gjerne.