Prøver tatt i mars, ca. kl 9 på morgenen: TSH 1,5 (0,5 - 2,6) FT3 4,0 (2,6 – 5,7) FT4 14 (9-19)
Det betyr at tallene har krøpet oppover siden forrige måling for 1 år siden. De ligger nå på samme nivå som for ca 15 mnd siden, da jeg brukte 25 mcr levaxin dgl. Etter at jeg sluttet med levaxin gikk FT4/FT3 litt ned, nå er de altså tilbake igjen. Dermed har ikke så liten dose noen hensikt hos meg. Jeg sluttet fordi jeg ikke fikk lov å øke dosen. Jeg har også faset ut hydrocortison nå.
Har (som i flere år) forhøyet kolesterol, fått tilbud om statiner, men takket nei. Mitt LDL er ikke for høyt, det er HDL som går i taket. Jeg har også høyere verdier av vit-D, B12 og jern enn på lenge.
Formen er bra, er fortsatt glutenfri og har ingen planer om å gjeninnføre korn. Det jeg plages med er at jeg er kald og frossen/ kalde hender og føtter og åndenød som kommer og går. Jeg skal jobbe med å få utredet dette videre, tenker at det kan være muskulært. Jeg er ofte anspent og har problemer med å slappe av. Jeg har begynt med lett trening og merker framgang på kondisjon. Fordøyelsen er fin, konsentrasjonsevne kunne dog vært bedre.
Kosttilskudd nå: Litt multivitamin, ekstra vit C, D, selen, jod, omega 3, magnesium.

Vår-lig hilsen fra Tily