Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
03-03-12, 19:32 #1
Hva betyr det når anti-tpo er forhøyet?
Jeg fødte mitt andre barn for åtte måneder siden, og tre måneder etter fødsel fikk jeg plutselig en rekke symptomer som bla. problemer med hukommelsen/huske ord, øresus, svimmelhet, ubehag lymfekjertler, smerter som flyttet seg rundt i kroppen; fra rygg, bryst, kjever, fingre osv. Tok til slutt en tur til legen,og ba om å bli testet mtp. stoffskiftet da jeg hadde lest litt om at stoffskifte kunne gi sånne plager.
Alle prøvene var ok, foruten anti-tpo som var forhøyet (husker ikke helt nøyaktig prøvesvar). Ble enig med legen om at jeg skulle fortsette å ta blodprøver med jevne mellomrom for å se om det evt. ville stabilisiere seg av seg selv. Var positiv da jeg fikk resultatet på nest siste blodprøver, da anti-tpo var rundt 200 (mot normalt >100) og så ut til å være på vei tilbake, men den siste prøven ødla dessverre dette, da den var på 450.
Nå venter jeg på å få tatt nye prøver, men kjenner jeg allerede er lei -for jeg får egentlig ingen svar fra legen min på hva disse prøvene betyr, og hva som evt. kan gjøres. Så nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med dette - hva betyr det egentlig når anti-tpoen er forhøyet, og hva betyr det at den kan variere sånn med seks ukers mellomrom?
Lignende tråder
-
Hypothyreose når behandling ikke gir full restitusjon, av Grete Fischer
Av Ruth i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 9Siste melding: 12-11-11, 10:00 -
Hypothyreose, når behandling ikke gir full restitusjon
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 16-04-11, 14:38 -
For rask doseøkning?
Av Elly i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 21-08-08, 15:56 -
Helt rask... men alligevel syg?
Av Nocturne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 13-11-07, 19:49

Svar med sitat

Bokmerker