Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Jeg skulle inderlig ønske at jeg kunne fortelle deg at nå når du kommer til en endokrinolog, så blir alt bra, men det kan jeg ikke.
Jeg tror at (den tydeligvis uerfarne) legen din fikk panikk og trodde at du var i ferd med og få høyt stoffskifte siden TSH var så lav, selv om du etter 20 år med lavt autoimmunt stoffskifte kun kan få høyt stoffskifte om du er overmedisinert, og da justerer man dosen, man fjerne den ikke. Videre tror jeg at legen din enten ikke har visst at prøvene skulle vært tatt om morgenen og uten at du har tatt Levaksin, eller så "trodde" han at du visste dette selv.
Uansett, en mer erfaren lege ville tatt kontrollprøver og iallefall ikke fjernnet en livsviktig medisin i åtte uker

Timen du har på onsdag;
der ville jeg tatt nye prøver (listen jeg skrev tidligere) klokken åtte om morgenen og medisinfastende før du går til ham, slik at han i det minste har korrekte blodprøver.....det er blodprøvene endokrinologerflest styrer etter. Om han tror at prøvene du lister opp er tatt korrekt, så vil selvsagt hans vurdering av hvordan medisineringen fremover skal være bli bestemt på feil grunnlag, og det er det du som må lide...
Om du ikke av en eller annen grunn får tatt dem før du skal til ham; gi beskjed om at prøvene er tatt med Levaksin og også sent på dagen.

Nei jeg er ikke ute etter mirakler "Pingvinen" :-) Og er vel heller ikke ute etter at noen skal love meg at alt blir bra (men du og du så bra det hadde vært om det hadde holdt stikk - )
Men råd er bra å få.....

Ja legen min er ung og sikkert ganske nyutdannet - tror han er 35 år eller rundt deromkring. Får kanskje prøve å lære ham opp jeg da *fnis* med tanke på problemer rundt stoffskiftet m.mer og jeg kan ikke udelt legge skylden på ham alene da han var i kontakt med en endokrinolog på sykehuset enten i Arendal eller Kristiansand før han tok meg av medisinen. Med andre ord så vet ikke spesialistene så veldig mye de heller
Men jeg kan jo ikke lære ham noe før jeg lærer selv. Gurimalla så dum jeg har vært som har trodd i alle år at slik jeg hadde det slik måtte det bare være...
Nå vet jeg jo bedre..Så får kanskje gi fastlege en sjansje til å sette seg inn i litt, vil jo merke fort om han ikke bryr seg tror jeg...kanskje
Og da får jeg prøve å finne en lege som vil og kan...Men sånn som jeg forstår det er ikke det heller lett

Når det gjelder å få tatt blodprøver klokka 8 om morgene har jo jeg absolutt et stort problem.....Må jo stå opp før en viss mann har fått sko på beina, for å få det til......får det nepper gjort før onsdag, men å ta blodprøver fastende selv om det er litt ut på dagen, vil ikke være noe problem...og uansett så tar det vel noen dager før prøvene er klare. Noen som vet sånn ca hvor mange dager det tar?

Takker for svar og det kommer garantert flere spørsmål fra meg her inne