Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
Threaded View
-
15-02-14, 19:44 #12
Sv: Presentasjon. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
Min personlige mening er at alt for mange leger kan alt for lite om stoffskiftet.
Da jeg ble syk for fem og et halvt år siden, kalte legen det depresjon. Tre uker etter kom hun på og sjekke stoffskiftet og jeg ble umiddelbart satt på Levaksin med beskjed om at jeg hadde en betennelse i skjoldbruskkjertelen men dette var en bagatell så lenge jeg tok Levaksinen min. Etter at jeg kom inn på forumet her, ble jeg oppmerksom på at det finnes noe som heter antistoffer og at det da er sankk om en autoimmun sykdom der skjoldbruskkjertelens evne til og produsere stoffskiftehormoner ubønnhørlig blir svekket. Spurte da legen om de hadde sjekket om jeg har antistoffer, og da viste det seg at antistoffene var undersøkt, og var kraftig forhøyet, allerede helt i starten av min karriere som stoffskiftesyk; legen hadde bare ikke sett det som viktig nok til og fortelle meg.
Nå, fire år etter at jeg meldte meg inn her på forumet og begynte og lære om stoffskiftet og hva man som pasient må følge med på selv/forstå selv, så har jeg forstått at min lege bare oppførte seg som alt for mange andre leger; de anser ikke stoffskiftet som noe og klage over så lenge blodprøvene er innenfor referanseområdet (selv om pasienten helt klart har masse symptomer).
Mitt beste råd til andre stoffskiftesyke er og lese seg opp, selv ta ansvar over blodprøver/symptomer/tilleggsproblemer og ikke overlate medisineringen ukritisk til leger som er opplært til og tro at stoffskiftet bare er en bagatell..........
Lignende tråder
-
Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
Av Bestemor i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 13-02-14, 19:55 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Fikk diagnose lavt stoffskifte nå i november
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 98Siste melding: 20-04-08, 14:01

Svar med sitat

Bokmerker