Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Spørgsmål er så - tør du lade tiden at gå og udskyde kampen om behandling i forventning om effekten af kostomlægning?

Forudsat veldiagnosticeret og velbehandlet med rette lægemiddel i rette doseringer - er det ingen ulykke å bli avhengig av stoffskiftemedisin.
...
Ikke hvis blokerende TRAS er i spil. Det er ikke en absolut betingelse, at man skal have Graves for at have TRAS. Man kan jo sagtens have Hashimoto's med både anti-TPO og TRAS. Går TRAS midlertidigt ned, stiger TSH... eller falder TSH når (den blokerende) TRAS øger.

Få målt TRAS http://www.furst.no/analyse-og-klinikk/analyser/tras/ , Tipi.
Tusen takk, Anisa, Blondie og dere andre som har kommet med gode betraktninger og innspill - jeg setter STOR pris på det .
Jeg satser uansett på å finne ut nok til å få til en god omlegging av kostholdet, men OGSÅ på snarest mulig å prøve å få i gang behandling. (Jeg har oppfattet dere slik at det ikke skulle være noen tvil om at jeg har "noe" som bør få, og som for at jeg skal bli bedre/best mulig - krever, behandling med tyroksin av en eller annen type.)

Jeg fikk ikke time før 2 jan, men laben vurderer visst uansett ikke prøveresultater i julen. Så jeg legger en strategi for den timen, og gir fastlegen min en sjanse til før jeg evt. søker hjelp annet steds. Men det er vel best å vente med kostomleggingen til jeg har tatt de prøvene (kl 8), så de blir "verst mulig" og forhåpentlig nok til å overbevise om at dette ikke er et vent-og-se-case. Men hvis jeg først kommer dit, bør jeg prøve å få naturlig tyroksin med en gang, eller er det bare å glemme?