Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Threaded View
-
12-12-13, 16:23 #22
Sv: Dagboken til Vibeke W
Fy så utrolig ubehagelig denne strumaen er! Den vokser ganske så fort, og nå kjennes det som at jeg har et stramt skjerf om halsen. Virkelig ubehagelig, og jeg får litt småpanikk innimellom av pustebesvær.
I morgen har jeg jo time, og det er bra. Men jeg tenker at uansett hva de finner så må jeg jo gjøre noe med den strumaen. Hvordan får man noe sånt til å slutte å vokse? Det skal ikke mye til nå får det må vekk, for jeg må jo få puste? Kanskje jeg må ha en operasjon uansett funn?
Veldig kjedelig dette her, for jeg føler meg jo ellers i ganske grei form, selv om jeg er trøtt på grunn av dårlig søvn. Ikke lett å få sove når det føles som at jeg blir kvalt. På ryggen kan jeg ikke ligge, for da presser det på pusterøret. Denne strumaen er klart større enn den jeg hadde sist gang, og vokser mye hurtigere. Vokser innover i halsen. Vanskelig å puste, ubehagelig å spise og det strammer i hals, nakke og øvre del av ryggen.
Ellers var det nyttig å lese gjennom tråden her. Jeg skal jo til legen igjen på onsdag, så da skal jeg ta opp dette med jod. Det har jeg helt glemt i alt det andre. Er det andre ting enn jodmangel som kan være årsaken til dette? Hvorfor vokser den så fort? Jeg har altså ingen av hypersymptomene som jeg hadde forrige gang, og jeg tipper at stoffskiftet er helt prima.
Det er altså ultralyd jeg skal ta i morgen.
Forresten, forrige runde med struma målte jeg 34 cm rundt halsen. Sånne målinger er jo litt unøyaktige, men i går målte jeg 35 cm rundt halsen. Nå målte jeg 35,5!Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker