Hei alle sammen.

Jeg er ny på forumet og ble veldig glad da jeg oppdaget at det finnes et slik forum for oss med stoffskifte problemer.

Jeg har nettopp fått konstantert lavt stoffskifte og går 75 mikrogram for dagen. Har økt gradvis , men merker ikke noe forskjell formen. I tillegg er jeg sendt videre til spesialist med henholdt til at det er noe gale med Acth verdien min.

Jeg er 31 år gift og to nydelige barn.....he-he måtte bare skryte litt.

Verdiene mine første gang jeg stok blodprøver var slik:

Tsh 1.39
T4 8,5
Anti-tpo 63
Acth 1.8(referanseverdien er 2.0-11-0)

Begynte så sagt da med medisin. Var til lege igjen etter tre uker og tok nye blodprøver og de så slik ut:

Tsh 1,1
T4 17,4
Anti-Tpo 93
Acth 1.5

Legen vil vil nå sende meg til spesialist siden Anti-Tpo er enda mer forhøyet og Acth min synker enda mer.

Er det noen av dere som har vært borti dette med Acth?

Blir litt beskymret da jeg ikke skal tilbake til lege før om to uker og hun kan ikke gi meg noen svar på hva dette er for noe. Og det å komme til Spesialist tar vel enda lengre tid. Har forstått at det kan ha noe med Binyrebarken eller hypoftesen og gjøre, hva sier dere?

Jeg syntes ikke jeg har blitt noe bedre etter at jeg begynte på Levaxin, selv og verdien for T4 finner begynner å bli bra. Er sykemeldt på min 5 uke og har symptomer som : trøtthet, vektøkning,tremor(skjelving), kvalme,hodepine(det er det eneste symptomet som er blitt bedre,men det kan jo like mye ha med at jeg er i ro og ikke jobber), ørhet og da klarer jeg ikke å fokusere, tåler ikke stress, synsintrykk kan gjøre meg dårlig,diare etter at jeg begynte med Levaxin, glemmer mye og har "SVARTE HULL" . må ofte lete etter ord og det er ikke alltid jeg finner dem , men at de har "gått seg bort"

Dette ble litt mye, men det var godt å få det ut av "Boksen " min
Ha en super dag alle sammen og håper at det noe tips å få .

Det er meg en stor glede å få følge dette forumet og jeg har tittet litt rundt og ser at det mange kloke sjeler her inne.