Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Threaded View
-
12-11-13, 11:45 #26
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Takk for svar Lisbeth!
Du pekte ut en ting jeg faktisk har glemt/oversett! Jeg hadde veldig lav kalsium da jeg for første gang ble syk også uten at noen reagerte på dette eller tok supplerende prøver. Også den gang hadde jeg nummenhet og prikking nedover hendene..
Hos fastlege 24.02.12:
S-Kalium: 3,6 (3,6-4,6)
S-Kalsium: 2,25 (2,15-2,51)
Hos endokrinolog 13.03.12:
S-Kalium: 3,3* (3,6-4,6)
S-Kalsium: 2,05* (2,15-2,51)
I mellomtiden bra..??? Prikking og nummenhet avtagende og etter hvert borte etter medisinering hos DS og frem til nå i oktober..
Hos fastlege for ca.14 dager siden:
S-Kalsium: 2,14* (2,15-2,51)7
S-Kalium: "normal" (svar over telefon..)
Skal nå argumentere for å få tatt nye prøver av Kalsium, ionisert kalsium, PTH og D-vit.
Tilstanden med hendene er kraftig forverret - sliter med å sove på natta, og jeg har også vondt nedover beina og under føttene uten at jeg vet om dette har sammenheng eller er tilfeldig.
Burde ikke en indremedisiner/endokrionolog som så blodprøvesvarene med S-Kalsium: 2,05* (2,15-2,51) og har skrevet "Pas. forteller at hun har prikking i begge hender, samt i beina, kan våkne på natta med parestesier. Hun kan ev. henvises nevrolog. Hun er også plaget med intens hodepine, lokalisert bak øyet samt i panneregionen. Har episoder med konstante smerter." ha sett sammenhengen, ev. rekvirert supplerende prøver for å avkrefte at dette kunne ha noe med saken å gjøre..? Er ikke kalsiumstoffskiftet deres "bord"? Hvem sitt "bord" er ev. det???
Fant for øvrig en informativ link til hypokalsemi i en masteroppgave fra det odontologiske fakultetet av alle ting ; https://www.duo.uio.no/bitstream/han...pdf?sequence=1 Kanskje tannlegen kan hjelpe meg bedre enn legene!?
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker