din læge regner med, du kan bruge stofskiftemedicin som kur? Og så stoppe med den?! .... Det ville være pragtfuldt, hvis man kunne gøre det sådan, men det har jeg i hvert fald aldrig hørt om. Har man antistoffer, så må man regne med, at kirtlen sandsynligvis bliver mindre efterhånden. Antistofferne er heldigvis ikke lige slemme hele tiden, men slemme er de altså, og der er mig bekendt ingen rigtig kur imod dem, andet end det jeg har skrevet om nul gluten, selen og så ... Stofskiftemedicin. Sidstnævnte skulle gerne få tsh'en et stykke ned og og nogle andre tal op (ser lidt forskellige ud, alt efter om man bruger syntetisk eller naturligt stofskiftemedicin).

Efterhånden må man ha justeret dosen - eller mange må, i hvert fald. Det er jo nødvendigt, hvis antistofferne æder kirtlen.

Nogle får det vældig godt med stofskiftemedicin, andre gør ikke - men det har at gøre med både at finde den type medicin og den dosis, man har den bedst med OG ikke vente for længe med behandling, for der sker skader i ventetiden.
Jeg kan sige, at den første medicin, jeg fik til mit stofskifte, føltes som et rent mirakel! Nu bagefter kan jeg se, at det måske lige så meget skyldtes, at jeg var blevet SÅ syg, som jeg faktisk var, inden jeg fik behandling -- så vil enhver lille forandring til det bedre føles mere fantastisk, end den måske i virkeligheden er ... Men i hvert fald fik jeg det ganske markant bedre med en masse, faktisk både fysisk og psykisk. Stofskiftet har afgørende indflydelse på begge dele!!!

Min erfaring - da min medicin blev ændret - blev, at det for i hvert fald nogle absolut ikke er ligegyldigt, om medicinen er syntetisk eller naturlig og at tablethjælpestofferne også spiller en uhyggelig stor rolle. Så har man det ikke godt (nok?) med den ene slags medicin, må man prøve en anden! Jeg brugte halvandet år på at forsøge mig med to slags syntetisk medicin - dels den, min første medicin var ændret til og så den, der blev alternativet her i Danmark Skrækkeligt!! Kan ikke anbefale nogen at bruge så lang tid på sådan noget! Man må bare se at komme videre, og der er alternative læger i privat regi, man kan gå til, hvis fastlæge og endokrinolog ikke kan finde ud af det ... Så er der jo stor forskel på både fastlæger og endo'er, det skal siges .... Men bliv ikke for længe hos en, der ikke kan nok om stofskiftet. Og heller ikke hos en der ikke behandler dig med respekt. Det er ikke, når man er syg, at man har flest kræfter til nedladende kommentarer

Så alt i alt: så god hjælp som muligt og så hurtigt som muligt. I al sin enkelhed .... Eller hvad vi nu skal sige. Ikke helt let, når man er syg, ved jeg. Få familie og venners hjælp og støtte, hvis du kan.

Nielsigne