Jeg lurer på om noen vet om energibehovet til oss med lavt stoffskifte er lavere enn hos normale friske? Jeg har i en stund nå merket at appetitten er mer redusert; en vanlig porsjon blir i meste laget av hva jeg orker og jeg føler meg mett mye lenger enn hva som før har vært vanlig for meg. Jeg har ikke for vane å telle kalorier, men har forsøkt dette nå de siste dagene noe som viser at jeg gjennomsnittlig knapt når 1500 kalorier daglig. Så vidt jeg har lest meg opp til er dette energiinntaket det kroppens celler og organer trenger gjennom en dag når man ikke gjør noe som helst. Foreløpig er jeg heldig med å ikke være særlig trøtt og sliten, så jeg orker å trene hardt og intensivt flere ganger i uka. Enn så lenge hvertfall. Men etter treningen har forbrent sine kalorier, sitter jeg igjen med en 6-700 kalorier til overs. Og det ser jo jeg også er alt for lite gjennom en dag, men jeg orker ikke å spise mer. Så derfor lurer jeg altså på om energibehovet er lavere, om kroppen trenger mindre energi med hypotyreose?

Takker for svar.