Hei

Jeg er til tider innom på dette forumet for å finne informasjon men problemet er at jeg finner for mye informasjon. Jeg klarer ikke å sortere hva som er relevant og ikke. Jeg har såkalt Hashimotos (tror det er rett) syndrom og fikk diagnosen etter en rutine kontroll hos bedriftslege. Men grunnen til at jeg henvender meg til forumet her er at jeg vet at der finnes en mengde kompetente mennesker her inne og jeg behøver hjelp! Håper at noen av dere kan lese dette innlegget og komme med deres synspunkter.

Først av alt så må jeg si at jeg føler at jeg i løpet av disse årene enda ikke har klart å finne tilbake til den jeg var før. Ganske tragisk egentlig. Jeg var en fighter, høyt utdannet og ressurssterk, og i dag er det som om det bare er skallet tilbake.

Kanskje det er så enkelt som at dosering er feil etc. men jeg finner ikke ut av det.
Per i dag så bruker jeg 100 mg Levaxin og 20 mg Liothyronin og dette forstår jeg er en ganske høy dose.
Siste måling fra legen er: S-TSH: 0,92 - S-FT4: 18.8 - T4: 97 - T3: 1,1*L(1,3-2,6)
Er det noen snille, flinke mennesker her som kan si noe om denne målingen? Om jeg bør opp på høyere S-FT4 og hvordan jeg evt. kan gjøre det?

Symptomer som gjør at jeg ikke føler meg som andre:
- Min. 8 timers søvn og uten den fungerer jeg ei
- Melkesyre problemer uten overtrening eller trening i det hele tatt
- Mistet masse av mitt fine hår
- Tørr og flassende hud
- Av og til hovne ledd fingre eller handledd
- Frostig
- Lav metabolisme - går opp i vekt på 1500 kcal per dag
- Tristhet

Kanskje jeg heller burde vurdere psykolog men det sitter så veldig langt inne hos meg på samme måte som jeg ikke vil innrømme at jeg ikke er frisk. Jeg føler at lavt stoffskifte er litt sånn vagt og jeg ikke har noe å komme med når det gjelder å forklare problemene jeg har.

Takker masse for hjelp. Er ganske flau over å være så uinformert om noe som kanskje burde være min hovedagenda.