Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
20-10-13, 14:17 #1
Mann på 30 søker råd, sterk misstanke om lavt stoffskifte
Hei, dette er mitt første innlegg her. Det er en jungel av tråder her inne, så jeg kunne sikkert funnet en del svar, men jeg satser likevel på å spørre om råd direkte.
Jeg skal snart til legen fordi jeg har en sterk misstanke om at jeg har lavt stoffskifte, bakgrunnen for misstanken er:
Arv: Jeg har mye familie med stoffskifteproblemer, så og si alle med lavt stoffskifte. Dette gjelder både menn og kvinner, og i flere generasjoner. Derfor er jeg også ekstra var på en rekke symptomer som jeg kjenner fra mine nærmeste.
Symptomer:
-Søvn: Dette er jo et klassisk punkt, jeg føler imidlertid ikke en voldsom trang til å sove, men jeg føler meg trøtt. Når jeg endelig får roen til å sove så er det vanskelig å sovne av.
-Konsentrasjon: Jeg sliter med å konsentrere meg om intellektuelt krevende arbeid, jeg har merka dette en stund og det måtte et skikkelig krafttak til da jeg fullførte mastergraden min for et par år siden. Jeg tror ikke jeg hadde klart det nå. Akkurat dette hemmer meg i jobben. Jeg merker også at jeg blir mer og mer sliten av bilkjøring, som jo krever en god del konsentrasjon. Føler ofte at jeg vil sovne av etter en stund. PS: Det er ikke noe galt med øynene mine, det er nylig sjekka.
-Tiltaksløshet: Å ta avgjørelser har alltid vært lett for meg, foreta omveltninger i livet osv. Det er fortsatt ikke noe problem, det jeg sliter med er tiltak i det daglige: Ork til å gå ut med søpla eller å handle, da må jeg virkelig mobilisere for tida.
-Fysiske plager: Jeg merker en rekke ting: Dovner fort av i bein og armer, føler ofte prikking i hender og føtter. Tørr hud i ansikt/hodebunn og på hender. Ganske ofte lett hjertebankaktig følelse når jeg legger meg, rare sting i begge sidene i brystregionen. Diffuse, lette smerter i ledd, muskler og sener. Magen min har vært i opprør det siste halve året, ofte både hard og løs. Også svake diffuse smerter i magen.
Vekt: Har gått jevnt og trutt opp i vekt de siste 2-3 årene, vil påstå at jeg spiser normalt sunt uten å være en helsefreak. Jeg sliter ikke med appetitten, men føler at jeg ikke får mere energi av å spise. Jeg har tidligere trent aktivt, det begynner å bli en stund siden. Jeg har forsøkt å tvinge meg til mere fysisk aktivitet etter at vekta begynte å "ta av", men det blir et ork jeg ikke makter å holde i gang over tid (det blir med et og annet skippertak).
Psyke: Jeg er en svært sindig kar av natur, så det skal litt til å vippe meg av pinnen. Jeg har mitt gode humør inntakt, men merker at jeg lar meg irritere lettere enn før.
Kulde/varme: Jeg har aldri vært frosen av meg, og er det heller ikke nå. Jeg får likevel mye oftere frysninger enn før.
Et siste merkelig fenomen jeg har hatt av og til i det siste, som jeg ikke vet om kan relateres til stoffskifte, men hvem vet (pga stedet det skjer): Det siste året har jeg kanskje en gang eller to i måneden hatt en kort og svært ubehagelig følelse i halsen. Når jeg strekker halsen, eller aller helst gjesper, får jeg en kort og intens smerte opp gjennom halsen og til oppunder haka. Det føles også lammende og jeg må sitte et par minutter i ro til alt føles normalt igjen. Kanskje har det ikke noe med saken å gjøre, men føler at det er verdt å nevne.
Når det kommer til alt det tekniske rundt stoffskifte, vet jeg fint lite om det. Det hadde rett og slett vært fint om noen har et tips eller to å komme med før jeg skal inn til legen.
På forhand takk
Lignende tråder
-
Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
Av Maja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 71Siste melding: 28-04-12, 10:29 -
Lavt T3 syndrom er en sterk predikator for Død hos Hjertepasienter!
Av Arvid G i forumet Lavt stoffskifte og dødelighetSvar: 0Siste melding: 03-01-12, 19:59 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 26-04-10, 14:08 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 3Siste melding: 06-03-10, 23:19 -
Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos mennSvar: 16Siste melding: 23-02-10, 18:35

Svar med sitat

Bokmerker