Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Threaded View
-
11-10-13, 12:03 #19
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Godt å høre at du er bedre.
Kyllingen din bør vite at de fleste av oss ender opp et sted mellom 2 og 3ish grains på lang sikt, men i perioder har det for mange vært nødvendig å være høyere. Om man får "høydosesymptomer" på lave doser (les under 2-3,5g i ren thyroid-behandling) er det ofte binyrene som er i spill og man blir da nødt til å ta det pent og styrke binyrene underveis. For andre, uten så slitne binyrer kan man gå høyt relativt raskt og jevnt - uten å oppleve (sterke) sånne symptomer. Sånn helt generelt så tror jeg at man trygt kan øke til et sted mellom 2 og 3,5 granis (120-210mg). Om det ikke fører til bedring/eller høydosesymptomer kan man jo prøve å gå høyere. Men om man har bedring (og ikke mange lavdosesymptomer) på nivå mellom 2-3,5g så kan det lønne seg å stoppe her for en periode og ta tiden til hjelp. Det tar tid før den nye hormontilførselen når "helt ut" i alle kroppens hjørner, og en del ting må nok også rett og slett leges. I denne perioden kan det være lurt å være nøye med kosten og ta tilskudd. Alt som skal "kjøres igang" igjen trenger sårt gode næringsstoffer og byggesteiner. Og så heller begynne å fin-tune på dosen her etter en måned eller to?
Jeg er 1,70 og 70kg og må over 120mg. Jeg har det iallfall for tiden bra på 135mg + en liten snei t4 (25µg annenhver dag). Ikke at det er relevant for deg annet enn som et eksempel.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker