Tusen takk for svar! Jeg ser at det er mange muligheter for hva som kan være i veien her, og hvordan utsiktene er.

Jeg må si at fastlegen min tok dette alvorlig, og det var han som insisterte på stoffskifteprøvene i første omgang, etter at jeg hadde hatt diaré veldig lenge. Det er også han som mener stoffskiftet sannsynligvis bør behandles etter svangerskapet. Dette var første gang jeg var hos fastlegen, da jeg nettopp har flyttet, og han var på saken med en gang. Jeg følte ikke at han syntes jeg var hysterisk eller noe. Sykehuset (hvor jeg går til sv.skapskontroll) tok prøvene i forrige uke på beskjed fra legen, men de tar ikke resultatet alvorlig. De sier T4 er litt lavt, men at det ikke er noe problem så lenge TSH er normalt. Jeg ringte fastlegen og han var ikke enig i dette, og tok nye prøver av meg i går. Jeg husker ikke helt hvilke, men i alle fall T4 og TSH på nytt, og antiTPO. Sikkert flere også, han tok en full screening av alle mulige stoffer og vitaminer, lever- og nyreverdier og Gud vet hva. Prøvene ble imidlertid ikke tatt før klokken 12.00, og ikke fastende. Jeg får resultatene neste uke.

Jeg blir jo litt bekymret når jeg hører at det er såpass lavt med T4 på 8,9. Jeg ser at de fleste lab'er har en nedre grense fra 9-12 omtrent, så jeg tenkte ikke at det var så akutt lavt. Nå blir jeg jo itt bekymret for at dette kan ha skadet barnet, hvis jeg har gått lenge med dette nivået. Nå er jo babyen fullbåren, men jeg vet jo ikke hva verdiene mine var i begynnelsen av graviditeten. Man leser jo om hjerneskader og alt mulig ved for lavt stoffskifte i svangerskapet. Dette er vel uansett for sent å gjøre noe med nå.

Tror nok at jeg vil be om å bli henvist til endokrinolog hvis ikke alt er fint etter fødselen.