Tak Anisa og Nielsigne - ja, jeg vil gerne dele.

For mig er det her svært, fordi jeg er idealist, og jeg går "død" i mennesker, der ikke har et godt helhedssyn, fordi min overbevisning er, at man kan gøre meget med lidt. Jeg kan blive så ked, hidsig, opgivende, opfarende, mv. når jeg læser jeres historier. Min erfaring er, at det gør underværker for mit helbred, at jeg bliver mødt af en venlig person, der lytter og har dialog med mig. Og jeg bliver direkte dårlig af at være i kontakt med en, der ikke lytter - men blot konstaterer, du har fine tal....

Tænk, hvis vi alle blev mødt af en person, der med god helheds- og menneskeforståelse viste os vej. Nå, jeg skal have fundet ud af, hvad jeg gør her fra. Lige nu tror jeg så ikke, at jeg kan flytte så meget - bare jeg ku'. Men de får nok en forholdsvis konstruktiv tilbagemelding derinde på et tidspunkt her i løbet af efteråret.

Ja Anisa, det er frem og tilbage - og det vil det blive også med indkøring. Min glæde er også overraskelsen over, at det gik fra at være en opgave til at være en gave i utide.

Jeg har været gennem en candidakur på 4 mdr. og har været glutenfri i 3 mdr. nu. Og jeg spiser ikke slik og kager (har aldrig gjort det i særlig udstrækt grad) og er aldrig nået der ud, hvor jeg har andre cravings end et par stykker mørk chokolade.

Hun så på mit spyttestresultat og konstaterede, at jeg ikke lider af binyretræthed.

Så mine trætte muskler og svedeture (og hvad der ellers er) er klart understøttet af stofskiftet, og det er min pointe i hele min historie... Lad jer ikke spise af med, at det er stress og overgangsalder, hvis I godt ved, at det er det ikke. Få taget alle prøverne!!

Mine sparsomme T3 testresultatet blev analyseret, og konklusionen er, at jeg er meget lav på T3. Så mine (sparsomme - i forhold til så mange af jer andre) trængsler skyldes dårlig omsætning af T4 til T3.

Det skal lige siges, at T3 er taget på ambulatoriet, men jeg har ikke fået dem udleveret - sidste læge, jeg talte med, kunne ikke selv tolke alle de resultater!! Jeg er bange for, at hun er godt og grundigt stresset.

Jeg tror selv, at jeg har gjort nogle ting, der hjælper på at styrke binyrerne igennem det sidste års tid, og så har sommeren været godt. Derudover har jeg trods alt ikke gået så længe, inden jeg fik diagnosen.

Mine tiltag har været:
Kosttilskud næsten fra starten - magnesium/calsium, vitamin, D3, B-complex, selen, c-vitamin, schizandra, longo vital - helt fra Radiodoktorens råd.
Jeg er gået ned i tid og har onsdag fri.
Den nedsatte arbejdstid forbliver nedsat uanset, hvor godt jeg kan få det.
Let motion - løb, fitness center og let yoga. Det er ikke ret meget - og jeg er ret frustreret over, at det ikke bliver til mere. Men jeg holder fast i at lidt også er godt, det er i hvertfald bedre end ingenting.

Der har været lange perioder, hvor jeg bare har strikket - også på min fridag. Jeg er faldet ned i sofaen, set fjernsyn og strikket og nået ingenting. Det går noget bedre nu, heldigvis.

En ting, jeg har gået og funderet lidt over - kan det her komme og gå? Hvad tænker I? Grunden til, at jeg spørger, er, at jeg trods alverdens forsøg aldrig er blevet gravid, og fordi jeg har haft perioder i mit liv, hvor jeg har haft det skidt men er kommet over det.

herfra