Hei
Jeg har foreløpig ikke blitt utredet for stoffskiftesykdom men jeg har vært plaget med diverse problemer de siste fire årene, som ikke legen har funnet noen forklaring på. Nå har jeg blitt oppmerksom på at mange symptomer på lavt stoffskifte er de tingene jeg har gått til legen med de siste årene, men jeg har ikke tidligere tenkt at det kan være en sammenheng .

Jeg fødte mitt yngste barn for snart fire år siden. Helt siden da har jeg slitt med dårlig hukommelse og konsentrasjon. Den første tiden lot jeg ammetåka få skylden, men det er mange år siden jeg ammet og måtte opp om nettene pga datteren nå, så jeg har blitt bekymret for dette.

Rundt 6 mnd senere fikk jeg øresus. Ingenting feil har blitt funnet med hørselen.

De siste månedene har jeg hatt mye slim i luftveiene og har vært mye hes. Dette er problematisk siden jeg er sanger... Hver gang jeg spiser, må jeg hoste og harke en stund etterpå. Dette syns jeg er rart, men ikke voldsomt plagsomt.

Jeg har gått opp ca 3 kg som jeg sliter med å bli kvitt.

For en stund siden la jeg merke til at jeg får merker etter tennene på siden av tungen. Kan ikke huske at tungen var så stor tidligere at den kom i veien for tennene.

Jeg har vondt i knær og skuldre og sliter en del med migrene. For ca et år siden hadde jeg tre anfall migrene pr uke, nå er jeg nede i 2 ganger i måneden. I tillegg er jeg en del svimmel, føler aldri jeg får nok søvn, og jeg har ganske kort lunte og blir lett stresset.

Er jeg på jordet når jeg tror det kan være en sammenheng? Tror dere det kan være stoffskifte? Jeg skal til legen om ca en uke... Utålmodig med å få en second opinion.

Hva bør jeg passe på å spørre legen om?
Veldig takknemlig for svar!