Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Huff, jeg blir deppa... Egentlig burde vi gifte oss rikt alle sammen og sette opp et saftig stipendiat for leger som vil hertoghe-utdanne seg.
Det gør jeg også. Så snart jeg tænker på det, bliver jeg sort deprimeret. Bare at kunne overskue millioner af lidelser, denne medicinske politik påfører levende mennesker OG deres familier, kan få mine dage til at være sorte og tunge.

Hvornår er det, at "folk" indser at den moderne medicin er fundamentalistisk, og skiller sig på dette punkt ikke fra hverken fundamentalistiske religioner eller andre fænomener som racisme eller fascisme. Det er nøjagtig samme sociale-, u-etiske og u-moralske mekanismer, der styrer ortodokse religioner, racisme, fascisme og... Evidence Based Medicine.

Disse Evidence Based Medicine's fundamentalister, er lige så hårde og fordømmende over for ulydige patienter, som de er over for ulydige læger. Det handler virkelig om en langt mere omfattende sag, end blot patientbehandling. Og det nytter/betyder intet, siger/skriver: i-n-t-e-t - hvordan vi har det, behandlet efter denne "orden".

Det er meget populært et mod-argument i diskussioner om skjulte agendaer, uanset politik eller andet, at så snart der bliver slynget ud et mod-argumentet: "konspirations-teori" ( ) - forstummer yderligere dialog/information. Hvem gider have betegnelsen "konspirations-teoretiker" hæftet på sig? Men helt ærligt, venner. Alt som ikke lægges 100% frem for alle at få indsigt i, er i bund og grund, en "konspiration". Det kan ikke nytte modargumentere med, at det selvfølgelig er nødvendigt, ikke at vise alle kort frem for alle og til enhver tid, fordi det kan skade gennemførelse af en sag. Jamen, så er det konspiration under alle omstændigheder, uanset hvor legitimt eller velbegrundet det er. At spille med skjulte kort, er altid en konspiration.

Når den Evidence Based Medicine ikke gavner patienter, må den gavne nogen andre... Er det en konspirations-teori-dannende at spørge - hvem den så gavner? Medicinalbranchen er den eneste branche, hvor eget formål/eksistensberettigelse (helbredelse af sygdomme) er en katastrofe, fordi den ville føre til reduktion af behovet for både læger, lægemidler OG alle de satelit-industrier som forsyner helse-sektorer med materialer, metoder og support-personale. Der er mange mennesker, mange aktionærer, mange fonde og andet kapital, der lever af (andres) sygdom i vores verden. Dette er en kamp om overlevelse for nogen, på bekostning af nogen andre, og det ligger i sagens natur, at "sejren" er givet på forhånd idet jo mere svækket modparten (os) bliver af Evidence Based medicine, jo lettere bliver det for dennes udøvere at overleve, og overvinde os.

Jeg tror selv på, at det eneste vi kan gøre for at "svare igen", er ikke en medicinsk-politisk kamp i medier eller via foreninger, men spredning af information om det, der reelt har hjulpet mange syge tilbage til livet.

Hvis bare alle, der har haft gavn af at gå egne veje og opnåede en bedring på trods af de hindringer, der er blevet dem lagt i vejen af "systemet" - skrev om det på nettet. Blogs, fora som dette, artikler på egne sites osv.

Desværre. De fleste som er kommet sig, de får lige pludselig travlt med at leve levet igen, og selv om man på det individuelle plan ikke kan bebrejde/fortænke dem for at gøre det - på det overordnede plan: giver de ikke tilbage af det samme, som har reddet deres liv, og som var givet dem af andre. Når det kommer til stykket, ophører velviljen for denne "sag", så snart det meste af eget liv er tilbage.

Folk glemmer, at uanset deres personlige bedring, kommer der andre efter dem, endda egne børn, der bliver dømt til nøjagtig samme u-behandling og nøjagtig samme skæbne, som deres forældre har undsluppet, uden at forsøge at sikre at det samme ikke sker for de komne generationer i deres respektive slægte.

I mine øjne er enhver der skriver på nettet og deler erfaringer - langt større helt end alverdens "bevægelser" som stagnerer fordi "bevægelsernes" medlemmer glemmer at give tilbage igen af det, som egentligt har reddet deres egne liv.