Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
19-06-13, 07:53 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Takk for svar alle sammen

Legen har krysset av for c-peptid, HbA1c, men ingenting annet. Var ikke det rart? Burde det ikke være noe annet? Som insulin fastende eller andre ting, ser jo på blodprøvearket at det er mye å krysse av. Men jeg tror jeg ringer fastlegen og tar det der. Jeg har jo ingen symptomer på at insulin er høyt, som unormal tørste og massiv drikking. Så jeg tror kanskje smjg har rett, at dette er noe som har fått det til å slå ut på prøven.
Interessant det du nevner smjg. Kan ikke huske om jeg hadde noen uskeielser i sukkerets favør på den tiden
Jeg lever med en myk lavkarbo (leste nettopp om forsøket noen norske leger gjorde på tidsskriftets sider, og den lavkarboen de levde etter er litt ekstrem sammenliknet med min kostseddel), teller aldri karboer, men forsøker å unngå dem ved å sjelden spise poteter, ris, og så lite glutenfritt brød jeg kan. Spiser lite sukker, og lite av de aller søteste fruktene. Ellers spiser jeg det jeg har lyst på.
En annen ting er at kolesterolprøvene min ligger under normalen. Jeg sa til legen at jeg spiser 3-4 egg hver dag, fortsett med det, sa han og lo. Jeg tror ikke dette er bekymrimgsfullt.
Det jeg har sans for når det gjelder legen, er at han ikke alltid tar det som står på prøvene så alvorlig. Denne gangen så aldosteron fin ut, 33, ref 5-77. Men han dro i huden på hendene og sa at jeg hadde lite væske, tiltross for at jeg alltid drikker 3-4 liter hver dag. Så beskjeden var, spis mer salt. Aldosteron er ikke lenger så ekstrem som før. For noen år siden kunne jeg nesten ikke gå ut av huset uten å vite hvor nærmeste toalett var, jeg måtte tisse hver halve til hele time
. Nå kan jeg gå i timesvis uten å oppsøke et toalett, det føles mye bedre.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker