Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
Takk for svar! Problemet med å kutte ut alt korn og sukker, samt alle disse "supersunne" planteoljene, er at det går jo nesten ikke an å gå på besøk eller bli med på noe som inkluderer mat da ALT inneholder korn, sukker eller oljer og gjerne alt på en gang..

Ellers så virker det som om stoffskiftet er på tur ned.. Stadig mer sommerlige temperaturer i følge gradstokken, men jeg fryser stadig mer.. Håper dette skyldes overgangen fra karbohydratforbrenning til fettforbrenning..
Jupp. Kjenner til det der. Men... det går an å gå på besøk uten å spise eller å ta med eget, har jeg funnet ut.

Pass på nok
- salt (nok salt er viktig for blodtrykket og du ligger jo litt lavt der mener jeg, så ikke ha dårlig samvittighet for å salte etter smak, mer enn etter "anbefalingene" )
- vitaminer generelt og magnesium spesielt
- vann
- nok mettet fett, enten det kommer fra kokos eller dyr

i denne perioden... det hjelper på allmenntilstanden. Men det er trege systemer å endre. Ellers husker jeg ikke om du har forsøkt selen/jod? Sink er viktig for omdanning og d-vitamin for celleopptak, mener jeg å huske. Du hadde vel lavt d-vitaminnivå?