Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
Når det gjelder jernnivåene mine, så var S-jern på 6,8 (ref 9-34), S-jernmetning: 10 (10-50), S-jernbiningsk: 65, (49-83), ferritin: 57 (15-200). Er det veldig lavt synes dere?
Ja, undtagen Jernbindingskapasitet er dine jernværdier lave. Der er i hvert fald plads til (stor) forbedring. At du var jern-tilskud fastende betyder ikke alverden i dette tilfælde, fordi jern "udskiftes" ikke så hurtigt i kroppen og værdier af jern plejer ikke være så sårbare over for dag-til-dag ændringer i tilførsel.

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
Jod i døgnurin ble målt til 6,1 (>0,8).
Det svarer til jod-indtag på ca. 750 mcg/dag. Set ud fra vores grænseværdier er det ganske fint, men set i tidsperspektiv er billedet ikke så kønt alligevel. Før verdens lægestandene er havnet på Wolff & Chaikoff's limpinden, hvilket har ført til af-jodisering af fødevarer - indeholdt en ganske almindelig brødskive omtrent 700 mcg jod, og hvem nøjedes med en skive. Tillige med at jodindholdet i mejeriprodukter og æg var flere gange højere end det er nu, tillige med at nutidens fluorholdige pesticider hindrer optag af jod fra jorden i vores landbrugsprodukter, hvorunder kød er også blevet af-jodiseret af flerumættet plantefedt i kraftfoderet. Så når man tænker på, hvor meget jod man egentlig har fået i sig før Anden Verdens Krig, og hvor langt dengang var på gaderne mellem folk med synlig struma, overvægtige eller tyndhårede, eller bare kronisk syge (der var eksempelvis slet ingen diabetikere i milers omkreds hvor jeg voksede op) - tegner sig et billede at alle disse senere jod-restriktioner, besluttet på en dybt-godnat-baggrund, har i hvert fald ikke gavnet folkesundheden i årene frem til i dag.

Denne "missing link" du skrev om, er du ikke den eneste som leder efter. Du er allerede lykkedes med meget (husker godt dit første indlæg på forummet ), og jeg tror ganske ærligt, at du nok skal lykkes. Åbent sind er det vigtigste værktøj til bedring i denne sygdom, og netop åbent sind har du. Og en god læge. Jeg krydser fingre.