Sitat Opprinnelig skrevet av wing Vis post
Takk for svar, Eirin! Håper det etterhvert blir bedre å leve med din hypothyreose med riktig medisinering!
Sender deg en god klem!
Hej Wing Du skrev noget i en anden tråd i dag:

Sitat Opprinnelig skrevet av wing Vis post
Grunnen til at jeg spør er at endokrinologen jeg går til var veldig bastant, og ville ikke behandle meg om jeg ikke ville gå etter hans behandling (neo-m og levaxin.....) :(
Når du skriver i nutid: endokrinologen jeg går til, bliver jeg lige pludselig lidt urolig om din fortsatte behandling bliver hos "block and replace lægen" eller hos "titrering-lægen" ?

Selv om det er to behandlinger, hvor den første er invasiv og "endelig" dvs. hypothyreose i den anden ende, og den anden (titrering) behandling er mildere og med chancen at blive normaliseret, uden hypothyreose - er det i høj grad et spørgsmål lægernes "overbevisninger" når de træffer valget om hvilken behandling patienten tilbydes. Det burde være op til patienten at medvirke til valget af behandlingen, idet det er patienten og patienten alene som efterfølgende skal leve med konsekvenserne. Jeg mener at det er utilstedeligt når "block and replace" lægen afpresser dig til at underkaste dig den behandling han selv, personligt foretrækker.

At han selv tror på at behandlings induceret hypothyreose skulle være nem at behandle, må stå for hans egen regning og bekvemmelighed, fordi når sandheden skal frem - foreligger der ingen beviser for hverken "block and replace" effekt eller for at hypothyreose er nem at regulere. Derimod er det langt nemmere for en læge at behandle med "block and replace", mens det kræver en god portion af "lægekunst" at følge en patient i titrering-behandling. En læge som af egen drift tilbyder titrering-behandling har sin lægefaglige selvtillid i orden, tager hensyn til patientens bedste og er værd at holde på. Jeg håber at du har mulighed for at skifte til din second opinion endokrinolog.