Veldig hyggelig å høre at det går fremover for deg:-)
Bare for å forklare litt ang metyleringen så mener legen at jeg har et overaktivt sentralnervesystem. Dette gjør at hodet går på høygir, pisker binyrene og deretter har kroppen satt ned stoffskifte for å ikke gå helt i stå. Når jeg da prøver øke stoffskifte, øker aktiviteten i hodet og binyrene piskes videre.

Jeg hadde på prøvene histamin i øvre grense men innenfor normalen samt økte kryptopyrroler. Startet med behandling for de økte kryptopyrrolene og undermetylering på bakgrunn av histamin prøven og min profil. Ble mye bedre etter ca 2 mnd, kunne både øke Erfa og redusere/slutte med Cortef. Men etter en periode på et par mnd så økte presset på binyrene og måtte igjen påbegynne Cortef. Ble også etter en stund litt rar i humøret- litt likeglad og nedstemt. Noe jeg ikke har vært før.

Siden jeg/legen fortsatt tror på teorien om overaktivt CNS så ønsket jeg å se om jeg kanskje var overmethylert. Histamin prøven er jo en indikasjonsprøve og ikke helt bombesikker. Samt at jeg syntes det er litt vanskelig å kjenne seg igjen i symptomene på både over- og undermetylering.

Prøver nå sam-e i litt mindre dose da tanken er at det kanskje ble for mye og at jeg etter en periode ble overmetylert. Balanse er vel nøkkelen til det meste har jeg erfart etterhvert:-)