Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Heisann Helgemann
Skjønner din frustrasjon i høyeste grad. Stusser litt på det du sier om T3 og blir ganske sur over at leger bruker rekvisisjonsskjema til å overbevise pasienten om at "denne prøven går det ikke an å bestille". Leger kan selv bare skrive på det skjema hvilke ytterligere prøver de ønsker, uavhengig av hva som står på skjema. Det er en egen tom rubrikk for dette. F...så frekt å si noe sånt til deg....

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at de ikke analyserer vitamin D på UNN. Men de sender den videre til Aker. Dette fordi de ikke har gode nok analysemetoder
Kan dem det, føre på rekskjema andre prøver som ønskes å tas? De fleste leger er nok altfor prinsipp fast, og har "her bestemmer legen holdning". Synd at det går lenge i mellom hver gang snille og flinke leger dukker opp. I fjor sommer hadde jeg en lege som var dansk, snakket svensk, og bodde i norge... Han var veldig i møte kommende, da jeg nevnte at jeg hadde økt dosen selv, og ønsket resept med denne dosestr, var det ingen problem, det var bare å komme innom å ta en blodprøve, og så skulle han ordne resten. Synd at han sluttet etter så kort tid!

Snakket med den ene legesekretæren på fredag, og hun fortalte at en periode så var det innom ca 20-30 forskjellige leger... (Tror det var det hun sa....) Og alle skal ha opplæring. Og på et lite sted som dette med ca 2900 innbyggere, er DET veldig mye....

Hæ??!! Blir prøven min av D-vitamin nivået sendt til Oslo???? Helt utrolig at UNN ikke har noe kompetanse på det nivået og!

tilbake på deg, og ønsker deg en fortsatt fin søndag.