Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
21-04-13, 13:13 #22
Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer
Dette er en lav dose. En venn av meg som er sykepleier sier at det er startdose, ikke vedlikeholdsdose.Jeg har nå brukt 50 mcg levaxin i snart to år i tillegg til cortefen. Har aldri hatt lave stoffskifteverdier på prøver men i urin var jeg veldig lav på T3.
Nei? Det forstår jeg ikke. For meg ser det ut som om du går hos en av disse legene som setter pasienten på sultedose med hormoner.Tåler desverre ikke armour da binyrene ikke henger med
Jeg har forsøkt å være snill og flink pike jeg også, og forsøkte meg på disse lave dosene. Det gikk dårlig. Så lav dose som du bruker med Levaxin, det kan ikke være bra over tid. Du sier du har forsøkt thyroid? Har du thyroid hjemme? Våger du å sette deg utover legens råd og eksperimentere med egen kropp?
Om du våger det, ville jeg økt kortisondosen, kuttet ut Levaxin og startet på thyroid. Kanskje trenger kroppen din 30 mg kortiosn og ikke 20 som du gir den? Jeg vet Rufus måtte opp i så høy dose da hun brukte kortison. En dose på 30-35 mg er slett ikke høy, den er fortsatt innenfor fysiologisk dose. Hvor mye kortison vi trenger er individuelt. Dr W. Jefferies skriver om dette i boken om Cortisol.
Problemet er at uansett hvor velvillig legen er, så er legen ikke inne i din kropp. Jeg mener at som stoffskiftepasienter er det vanskelig å komme utenom eksperimentering med doser i håp om å få et godt liv.
Til sist vil jeg si at jeg er sjokkert over at legen din på Balder lar deg gå på så lav Levaxindose. Om du overhodet har en restproduksjon i kjertelen, så blir den totalt undertrykket av den lave dosen. Denne legen har utdannelse fra Hertoghe og mener at du ikke tåler T3? For meg høres dette helt vilt ut.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker