Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Sv: Søren Flytlie Aarhus Danmark

Søren Flytlie har netop åbnet egen klinik på havnefronten i Aarhus.
    Som sin far (Knut Flytlie /red.), fravælger han medicin og tilvælger sundhed i behandlingen af sygdomme - en mangelvare i Danmark.
    Sundhedsfremme og årsagsbehandling er nøgleord.
    Søren Flytlie: Da det gik op for mig, at min far, Knut Flytlie, ikke var udødelig og en dag ville pensioneres, fik jeg en åbenbaring: Alle de solstrålehistorier han havde delt med familien ved middagsbordet ville ophøre, når han ikke længere praktiserede. Hvem skulle føre hans enestående lægevirksomhed videre?

Oplagt, jeg var uddannet civiløkonom og erhvervsdatalog, og vidste end ikke at lægeuddannelsen hed ”medicin-studiet”! Allerede da, var jeg stresset ved tanken om de rundsave på albuerne det krævede, at skabe karriere indenfor økonomi, men ufattelig lettet over ”kaldet” jeg fik: Jeg havde allerede en enorm interesse og viden om min fars arbejde, og ville selvfølgelig blive læge, for at hjælpe mennesker i samme ånd. Ærligt, jeg blev lettet over beslutningen. Nu var jeg fuldstændig afklaret over min fremtid – jeg skal hjælpe mennesker til et bedre liv.

De fleste læger vil hjælpe mennesker til et bedre liv, men de færreste bliver så kloge igennem deres virke, at de ender som orthomolekylære læger. Men jeg starter dér, og har store ambitioner.

På studiet gik første del fint; vi er jo ikke mange, der er uenige indenfor anatomi, fysiologi og biokemi. Skæbnen ville, at jeg havde en biokemi-forelæser, som fandt mine kontroversielle spørgsmål så interessante, at han fik mig til at afholde alle vitamin- og mineralforelæsninger. Folk var så interesserede, at de efterfølgende stod i kø for at få råd til løsning af egne og familiens helbredsproblemer.

For mig startede de studiemæssige udfordringer først rigtig, da farmakologi, kirurgi og selve klinikken kom på banen. Puha, det har været svært ikke lige at prikke de afviste og modløse patienter på skulderen, og sige: ”Bare rolig, du skal ikke miste håbet. Jeg ved, hvordan du får hjælp.” Dybt frustrerende, og for et følsomt og konsensussøgende menneske som mig, nærmest deprimerende.

Nuvel, jeg har overstået den ortodokse del af uddannelsen, og praktiserer nu dét jeg egentlig blev læge for i Vejle ved min far. En kæmpe tilfredsstillelse at arbejde med årsagsbehandling og sundhedsfremme i modsætning til den medikamentelle symptom-behandling skolemedicinen dikterer. Og bedst af alt, nemlig mødet med den begejstrede patient, der endelig føler, at lægen tager én seriøst uden at ty til receptblokken.

Kilde: EDTA-patientforeningen.dk

Relatert:
    Hvad er orthomolekylær medicin? (#2 av lege Knut T. Flytlie)
    Ortomolekylär psykiatri (Av Karin Munsterhjelm)
    Behandling av sköldkörtelsjukdom med kroppsegna ämnen (Av Karin Munsterhjelm)
    Komplementær Medicin (Av Carsten Vagn-Hansen)

ADMIN/EDIT d. 16. august 2018: Desværre gik det ikke så godt med lægernes Flytlie behandling af stofskiftesyge. behandlingen blev nemlig så vellykket og populær, at den påkaldte sig opmærksomheden fra 'sundhedsmyndigheders' side, og lægerne Flytlie må nu ikke længere behandle patienter der lider af lavt stofskifte. Læs mere om det her.
    Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:45
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn