Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Sammenligning: syntetisk T4 og Thyroid USP

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jacques Hertoghe døde i en høj alder i 1993, så de oplevelser han beretter om stammer nødvendigvis fra perioden 1970 -1980-erne, da lægestandenes begejstring for dette, daværende nye syntetiske T4-analog var allerede uforholdsmæssigt omfattende, og højst irrationel - slet og ret - uforklarlig. Man of science - my ass!
    Mange af os her på forummet, har i tidens løb hørt lægernes argumenter mod at behandle patienterne med andet end syntetisk (levo)thyroxin. Der var ikke det, som ikke var galt med Armour Thyroid, nu også med Erfa Thyroid. Så var det "gift". Så var Thyroid-mediciner "ustabile" eller "uholdbare", eller "varierende i indhold af hormoner", eller havde bare "alt for meget T3 i forhold til, hvad en skjoldbruskkirtel producerer hos mennesker".

Jeg kommer nok til at tage fat i disse "argumenter" på et tidspunkt snart, fordi det er simpelthen UHYRLIGT at opleve, majoriteten af lægestanden i Skandinavien, og i visse dele af (om)verden - agere så ufatteligt anti-videnskabeligt og basere deres "tro" på, hvad de selv mener om de syntetiske og de organiske lægemidler til behandling af hypothyreose. Det må vente til der bliver lidt bedre tid, men lige i dag vil jeg gerne slagte det sidste argument, som går ud på, at USP Thyroid-mediciner angiveligt skulle indeholde for meget T3, hvorfor patienterne enten må doseres lavt eller helst acceptere behandling med syntetisk T4 - for at undgå at deres T3 bliver "for højt".

Undgå at deres T3 bliver for højt? For højt i forhold til hvad?

Mig bekendt, har man lavt T3 - har man hypothyreose.

Graden af hypothyreose afgøres af graden af... T3! Ikke T4.

Jeg kan forestille mig, at et kolossalt flertal af vores læger, aner intet om historien bag denne T3-skræk, og heller ikke aner dette kolossale flertal af læger noget som helst om forskningen bag denne vildfarelse...

Et af de mest citerede forskningsprojekter, der konkluderede at syntetisk levothyroxin er at foretrække frem for USP Thyroid stammer fra 1980 og bærer overskriften Elevated Serum Concentrations of Triiodothyronine in Hypothyroid Patients. Values for Patients Receiving USP Thyroid ( Robert Penny, MD; S. Douglas Frasier, MD Am J Dis Child. 1980;134(1):16-18. doi:10.1001/archpedi.1980.02130130008003. )

På side 17 ser jeg følgende oplysninger om resultater af forsøg med henholdsvis USP Thyroid og Levothyroxine Sodium, hos samme forsøgspersoner, dvs. er det i realiteten en direkte sammenligning mellem disse to lægemidler. Læg nøje mærke til doseringer i mg/kg kropsvægt for Thyroid og µg (µg=mcg)/kg kropsvægt for Levothyroxine Sodium:

* Normal range serum thyroxine (T4): 4.2 to 15.0 µg/dL; Triiodothyronine (T3): 70.0 to 220.0 ng/dL; thyroid·stimulating hormone (TSH): 0 to 5 µU/mL.
    ¤ When compared with mean of appropriate determination by both the Wilcoxon two-sample rank test and the t test during therapy with USP thyroid, P < .01.
    • Also using the Wilcoxon two-sample rank test and the t test, P > .1.

Hvis det er for svært at læse fordi tal/tekst er for lille, kommer jeg snart tilbage med en PDF af tabellen, man kan downloade og dernæst zoome til en nemmere at læse størrelse.

Det fremgår klart af tabellen, at Thyroid "genererer" langt mere T3 end Levothyroxine Sodium. Det må være meningen med behandling, at den frembringer T3 nok til at de syge oplevere bedring. Bliver man overdoseret med Thyroid, sætter man dosen ned. Det har alle vi i behandling med Thyroid gjort med mellemrum. Det er der ikke noget odiøst i. Men læg så mærke til, hvor store dose af syntetisk levothyroxine sodium skulle til, for overhovedet at frembringe en virkning der udmøntes i T3-værdier.

Hvordan det hænger sammen med de aktuelle, mikroskopiske doser Levaxin/Eltroxin, hvor kun de heldigste kan regne med, til nøds at blive doseret med 1,6 µg (µg=mcg) pr kg kropsvægt, mens det store flertal af Levaxin-patienter må nøjes med langt mindre, når tilbage i tiden, var den gennemsnitlige dose syntetisk T4 på 4,2 µg (µg=mcg) pr kg kropsvægt?

Det er svært at modstå tanken om, at det som hele denne forskningsartikkel i virkeligheden beviser er, at USP Thyroid virker, mens det syntetiske Levothyroxine Sodium skal overdoseres, for overhovedet at have nogen effekt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvis det er for svært at læse fordi tal/tekst er for lille, kommer jeg snart tilbage med en PDF af tabellen, man kan downloade og dernæst zoome til en nemmere at læse størrelse.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Sist endret av Mod; 22-09-15 kl 16:13 Begrunnelse: Vedlegg (22. september 2015)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Thyroid og syntetisk er ikke det samme!
    Av Vigdis i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandre
    Svar: 0
    Siste melding: 17-06-12, 19:41
  2. Thyroid reduserte ledd- og muskelsmerte sammenliknet med syntetisk T4
    Av Vigdis i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandre
    Svar: 4
    Siste melding: 13-06-12, 15:24
  3. T3 i Thyroid-meds halveres langsommere end Liothyronin (syntetisk T3)
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Siste melding: 22-04-11, 15:26
  4. Hvorfor er organisk Thyroid bedre end syntetisk (engelsk)
    Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandre
    Siste melding: 07-11-10, 12:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn