Jeg fjernet hele skjoldbrukskjertelen for 7 uker siden.
Hadde normale stoffskifte prøver på forhånd, fjernet den pga stort multiknutestruma.
Startet opp med 10 x 100 microgram levaxine pr uke.

Blodprøvene etter 4 uker viste (ref bak) :
T3 7,34 (3,1-6,8)
T4 28 (12-22)
Tsh 0,05 (0,27-4,20)
Fastlege ba meg redusere levaxine til 75. Noe jeg ikke gjorde.

(årsaken til at jeg ikke gjorde det var at jeg ikke hadde symptom på å være høy, og at kirurg sa at det ikke var vits å øke dose før etter 8 uker, da tenkte jeg det var logisk å ikke redusere den før det var gått 8 uker også)

Blodprøvene etter 6 uker viste:
T3 5,6 (3,1-6,8)
T4 27 (12-22)
Tsh 0,02 (0,27-4,20)
Fastlege ba meg for noen dager siden å redusere til 50, noe som jeg ikke har gjort ennå.

Årsaken til at jeg ikke har redusert er at jeg overhode ikke har noen symptomer på høyt stoffskifte.
Har ikke høy puls, hjertebank, problemer med å sove, rastløs, uro e.l. Har ikke gått ned i vekt.
Kjenner jeg er skeptisk til å medisinere kun etter blodprøve resultat, ikke etter hvordan symptomene er.

Hvordan fungerer dette. Kommer symptom og blodprøve verdier på likt? eller kan jeg plutselig få symptom lenge etter at blodprøvene viser høyt stoffskifte?
Og er det ikke mer fornuftig å redusere dosen til 7 x 100 først, for å se om det er tilstrekkelig. I steden for 7 x 75.
Dose forskjellen på en uke blir jo gangske stor. 1000 vs 525 (!)

Jeg undrer meg altså på hvorfor jeg skal redusere når jeg har det bra? Noen gode råd?