Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hvilken type D vitamin
Threaded View
-
29-03-13, 20:23 #1
Hvilken type D vitamin
Heisann
Har over tid brukt dette merket med d vitaminer, kombinert med dette. Når jeg først fikk påvist d vitamin mangel for snart 4 år siden brukte et annet, men fant ut at det var billigere å kjøpe fra iherb. Jeg har totalt brukt 3000ie per dag inntil jeg for tre-fire måneder siden oppdaget at d vitaminene nivåene ikke hadde steget på over 2 år. Tenkte på dette tidspunkt at jeg ikke brukte mer enn vedlikeholdsdose. Men nå når min 10 år gamle datter også har fått påvist d vitaminmangel etter å ha spist de samme pillene som jeg, begynner jeg å lure.
Min datter har i tillegg også lav hematokritt, lavt jern og lav hb tiltross for tilskudd av jern gjennom hele høsten og vinteren også, så det bør utredes hvorfor hun tar opp dårlig. Undersøkelsen er jo tøff for en 10 åring og jeg vil derfor gjøre alt for å finne ut om dette kan ha andre årsaker før jeg utsetter henne for dette.
Det hører med til historien at første gang jeg fikk påvist d vitaminmangel var for 13 år siden. Da forstod jeg ikke så mye av det. Spiste calsigran tabletter som jeg fikk kjøpt reseptfritt på apoteket i et halvt års tid, så regnet jeg med at det var ok. Når jeg fikk påvist dette pånytt for snart 4 år siden med en verdi på 23, skjønte jeg at dette hadde jeg gått med leeenge...Kanskje forbruker jeg derfor mer enn andre?
Så til det jeg lurer på. Er det noen av dere som bruker samme merker som jeg med god erfaring?
Lignende tråder
-
Hvilken aminosyre?
Av mirull i forumet AminosyrerSvar: 2Siste melding: 26-07-12, 14:55 -
Hvilken lege ?
Av Nora2 i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 11-06-11, 18:42 -
Hvilken blodtype har du?
Av kris i forumet MeningsmålingerSvar: 19Siste melding: 12-03-10, 09:49

Svar med sitat
Bokmerker