Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
20-03-13, 18:26 #2
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Hei, og velkommen inn!

Denne TSH-verdien er ganske mye for høy. Anbefalinger fra thyreoideapoliklinikken på Aker (Oslo Universitetssykehus) er at personer som er i behandling med Levaxin skal ha en TSH på mellom 0,5 og 1,5, og TSH og FT4 i øvre del av referanseområdet. Jeg anbefaler deg å alltid få utskrift av prøvene som blir tatt av deg, fordi det er veldig nyttig å følge med på dem selv. Da har du mulighet til å se hvordan det utvikler seg, og eventuelt hvor du bør ligge for å føle deg OK.TSH var 6,03. Legen min sier at mine plager kom av stoffskiftet. Selv om TSH ikke var så veldig høy. Fikk ikke vite de andre stoffskifteprøvene.
Hvis du ble sykemeldt i januar, er det sannsynlig at du ikke har fått opp stoffskiftet ditt ennå dit det skal være, det tar vanligvis 4-6 uker fra du setter opp dosen og til den har full effekt. Etter beskrivelsen din høres det ut til at du er ganske lav, rikelig med symptomer.
Både angst og depresjon er vanlige symptomer når stoffskiftet er lavt, også denne følelsen du beskriver av å ikke klare å komme i gang med noe, og "ull i hodet" eller "hjemme alene i hodet" som jeg pleier å kalle det.
En vanlig tanke hos leger er at det er greit å få pasienten tilbake på jobb fra sykemelding så fort som mulig, fordi det viser seg at jo lenger du er borte, jo vanskeligere er det å komme tilbake. Jeg vet ikke om din lege tenker slik, men for meg høres det ut til at du kanskje skulle hatt litt mer tid på deg før du gikk tilbake til jobb. Du får vurdere hvor sliten du blir, og hva slags konsekvenser det kan få at du er på jobb med ull i hodet - feilmedisinering av pasienter for eksempel?
Lignende tråder
-
Greit at TSH er null/lavere enn null?
Av BeritM i forumet TSHSvar: 27Siste melding: 24-05-10, 21:44

Svar med sitat

Bokmerker