Jeg sliter fortsatt med å få nok søvn. Våkner 04 30-05 hver morgen. Enkelt morgener klarer jeg å sove litt mer. Jeg er usikker på om jeg skal ta hele thyroiddosen på kvelden ved leggetid, eller om jeg skal ta noe av den på dagen. Om det er så mye at det påvirker søvnen negativt på morgensiden, eller om jeg bare må være tålmodig og akseptere en innkjøringsfase? Jeg sover veldig bra fram til rundt kl 04.

I tillegg ser jeg at jeg har nok underdosert meg på ren T3. Da jeg brukte kun Liothyronin brukte jeg mellom 55-70 mcg ren T3, jeg bruker nå 3 3/4 grain thyroid = ca 33 mcg T3. For noen dager siden økte jeg til 25 mcg ren T4 i tillegg = ca 58 mcg T3 alt i alt. I dag tenker jeg legge på litt mer T3. Jeg vet jo ikke om jeg omdanner T4 i det hele tatt, eller i hvor liten grad. Pluss at dersom jeg omdanner, vil det ta noen uker før det skjer i større grad. Formen er fortsatt temmelig på bånn. Hadde min første arbeidsdag på mange uker for to dager siden, 4 timer jobbing. Helt pumpa på kvelden, hadde glemt å hvile midt på dagen. Å ha en eller to hvil hver dag med mindfulness er helt nødvendig der jeg er nå. Det gir virkelig fornyet energi. I går var jeg fortsatt helt kjørt, orket ikke jobbe, jeg hadde tenkt å trene veldig veldig lett, men jeg orket ikke i det hele tatt. Det ble med tanken. Jeg gikk en liten tur på 2-3 km i subbetempo, lyttet til fuglene, møtte et vakkert rådyr i fullt firsprang. Det var nok fysisk aktivitet den dagen.

Nå øker jeg T3 litt mer og ser om det kan gi noe mer på energibørsen. Jeg bruker fortsatt kortison acetat ca 44 mg, tilsvarer ca 32-33 mg hydrokortison vil jeg tro, en forholdsvis stor dose. Kjertelen blir jo helt og holdent undertrykt på ca 40 mg etter det jeg har forstått. Ikke lett dette her. Litt lei av å føle meg som om jeg er 80 år, svinge fra å klare å gjøre litt, til å ligge på sofaen....