Hei alle sammen!

Jeg er et kvinnemenneske midt i førtiårene som begynte på Levaxin i fjor høst. Jeg har også andre sykdommer som gjør meg utmattet, men når jeg har skikkelig problem med stoffskiftet, mener jeg selv at jeg merker forskjell - den tåkehjernen jeg får da, og den måten jeg bare ikke orker noe som helst, er litt spesiell.

Jeg har de fleste av de vanlige symptomene unntatt hard mage, men det kan ha sammenheng med andre sykdommer også som heller gjør at jeg av og til får løs mage. Jeg er spesielt overførlsom for kulde.

Da jeg begynte på Levaxin, var vel ikke blodprøvene mine så veldig ille, men med TSH på 6,6 fikk jeg snakket meg til å prøve Levaxin. Jeg begynte på 50 mcg. og ble først verre - det ble skikkelig ille i et par uker, og jeg hadde egentlig bestemt meg for å ringe legen om det, men så ble jeg bedre igjen før jeg fikk tatt meg sammen til å ringe. Etter neste kontroll fikk jeg etter mye om og men øke til 100 mcg.

Problemet mitt nå er at Levaxin ikke egentlig ser ut til å virke. Ft3 har gått ned siden jeg begynte på dem. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg til det, er at kroppen min er dårlig på å omdanne t4 til t3, for ft4 er nå øverst i referanseområdet. TSH har jo gått ned, kroppen får tilført t4 og skjoldbrukskjertelen produserer da sikkert mindre, dvs også mindre t3, og hvis omdanningen fra t4 ikke går som den skal så kan vel resultatet totalt sett bli mindre ft3? Er det noen som har andre mulige forklaringer?

Dessverre tviler jeg på at legen vil gi meg t3 av noe slag, for han har ikke vært så veldig positiv til noe av dette, og ft3 er jo fortsatt innenfor referanseområdet.

Her er blodprøvesvarene mine:

Før medisinering:
Anti-TPO: 38 (<100)
TSH: 6,6 (0,20-4,0)
Fritt T3: 5,8 (3,5-6,5)
Fritt T4: 17,3 (11,0-23,0)
TRAS: <0,8 (<1,0)

Etter 8 uker på 50 mcg. Levaxin:
Anti-TPO: 42 (<100)
TSH: 2,7 (0,20-4,0)
Fritt T3: 4,0 (3,5-6,5)
Fritt T4: 20,1 (11,0-23,0)

Etter 8 uker på 100 mcg. Levaxin:
Anti-TPO: 38 (<100)
TSH: 1,3 (0,20-4,0)
Fritt T3: 4,3 (3,5-6,5)
Fritt T4: 22,2 (11,0-23,0)

Jeg lurer også litt på dette med anti-TPO. Jeg hadde høye verdier av det på en boldprøve for lenge siden, men legen sier det kan komme av andre infeksjoner. Er det noen som vet hvilke "feilkilder" som finnes for høyt anti-TPO?

Jeg skal til legen for å snakke om de siste blodprøvene på torsdag, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Alle tanker dere måtte ha omkring dette mottas med takk!

Jeg har lest litt på forumet før jeg registrerte meg, og nå gleder jeg meg til å bli bedre kjent med dere!