Har det meste av mitt liv hatt hvilepuls mpå rundt 60, men mesteparten av siste året mellom 40 og 55, med snitt på 50 el. såvidt under. Unntaket er da jeg gikk opp på 120mg og pulsen steg til ca 70.. Føltes så påfallende ut at jeg greide ikke å overse det.. Er forøvrig enig i at 70 er et greit tall på puls.
Jeg tror du er for opphengt i hvilepuls. Den er så individuell. Problemet når vi har hatt mer eller mindre behandlet hypotyreose over lang tid, er at vi nesten ikke er vant til å høre og kjenne at hjerteaktiviteten er der! Min hvilepuls ligger nå på 70-80.

Verken 90 eller 120 mg thyroid er en stor dose. Går du hos en privat lege som har gitt deg hydrokortison? Er den legen enig med endokrinologen i at du skal trappe ned?
Det lave blodtrykket handler om at hormonene dine er lave. Med mindre du begynner med å ta thyroid eller ren T3 på natten vil vel ikke kortisolet og de andre hormonene starte med en stigning ved en nedtrappning av hydrokortison. Hva tenker du selv om dette med å senke HC?

Har stoppet et par turer på vei hjem fra arbeid med bil i høst og - lyd og inntrykk kommer plutselig så langt unna fra og er forvrengt og så blir det kunstig høy lyd på puls og pust og man får en litt "kaldsvett" følelse av at ting begynner å rotere.. Jeg har målt og det skyldes ikke blodsukkerfall og ingen har greid på forklare meg hvorfor det blir slik eller hvorfor det er bedre nå..Eller om det plutselig kan bli slik igjen!?
Dette handler nok om lave hormoner. Jeg hadde mange slike ubehagelige opplevelser da binyrene mine var svært dårlige. Men hvor mye som handler om at du trengte mer T3, og hvor mye som handlet om binyrene er ikke lett å si. Husk at når binyrene fungerer dårlig, så hindrer dette omdanningen av T3.